Társoldalunk:
Hírlevél

A McLaren elzárkózik a saját F1-es motor építésétől

2017.04.04. 13:07

Zak Brown alaptalannak minősítette azt a pletykát, miszerint a Hondával küszködő McLaren így próbálna meg épkézláb terméket szerválni az autójához.

A McLaren évek óta a hagyományaihoz méltatlanul szerepel a versenypályán, s bár ebben közrejátszott az autójuk is, immár harmadik éve nem tudnak előrébb lépni motorszállítójukkal, a Hondával. Tavaly úgy tűnt, pislákol a fény az alagút végén, miután a beszállítójuk javított a motor megbízhatóságán és teljesítményén, de az idei szezonra alapjaiban újratervezett erőforrás újra sorozatban okozza a kellemetlenségeket a csapatnak.

A sajtóban ezért újra felmerült, hogy a McLaren szakít a Hondával, és megpróbálja visszanyerni a Mercedes kegyeit, sőt olyan találgatások is napvilágot láttak, hogy a vállalatcsoport másik részlege, a McLaren Automotive fejleszt ki nekik egy saját motort. Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója azonban az utóbbi lehetőséget kategorikusan cáfolta.

A McLarennél nem merült fel, hogy saját motort építsenekForrás: Honda

"Erről nem esett szó - idézte őt a Motorsport.com. Brown azzal érvelt, hogy az F1-es istállót más gazdasági szempontok vezérlik, mint a közúti sportkocsikat gyártó részleget. - Hogy tíz év múlva mi lesz, senki sem tudja, de egyelőre nem tárgyaltunk erről.

Mi nem motorgyártó vagyunk, hanem egy versenyistálló, amely autókat épít."

"Együtt dolgozunk a Hondával, hogy minél hamarabb ütőképessé váljunk. A végső célunk az, hogy újra közösen nyerjük meg a világbajnokságot, és a kapcsolatunkban nincs komoly feszültség. A kommunikációnkban kizárólag arról esik szó, hogyan lábalhatnánk ki a jelenlegi helyzetből."

Ebben azért sokan kételkednek. A McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier például nemrég kritizálta a beszállítójukat, amiért szerinte nem sajátították el teljesen az F1-re jellemző mentalitást, és nem reagálnak elég gyorsan a felmerülő problémákra.

Az idénynyitón Stoffel Vandoorne – igaz, hogy utolsóként, de legalább – célba ért, és a futóműhibát szenvedő Fernando Alonsót is csupán 7 kör választotta el ettől, ráadásul ő sokáig pontszerző helyen haladt. Ez a legborúsabb forgatókönyvekhez képest tűrhető eredmény volt a csapattól, bár arra számítanak, hogy a következő, kínai futam többet felfed majd a hiányosságaikból.

Az ügyvezető megérti Alonso bosszúságát az elhúzódó krízis miatt, de úgy érzi, a sajtó felnagyítja azt.

"Mindannyiunknak nehéz, hiszen gyakran adunk interjút, és amint valaki csak egy kicsit is kinyilvánítja az érzelmeit, könnyen mondhat olyat, amit félre lehet értelmezni. A viszonyunk teljesen rendben van" - jelentette ki Zak Brown.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!