Társoldalunk:

Mercedes: Az idén tényleg küzdeni kell az előzésért

2017.04.03. 14:29

A Mercedes elemzést készített arról, hogy miért volt olyan nehéz előzni az Ausztrál Nagydíjon, és miért volt olyan kevés helycsere. Nem temetik az F1-et, de elismerik, megváltozott a helyzet tavaly óta.

Aszállyal indult az idei F1-es szezon az előzések terén, és ez akkor is aggasztó a rajongók számára, ha az új autók szebbek, gyorsabbak, és megterhelőbbek lettek. Melbourne-ben Sebastian Vettel és Lewis Hamilton a kerékcseréig szoros csatát vívtak egymással, de az előzés elmaradt, és később sem borították fel a versenyt váratlan események vagy helycserék.

A Mercedes a Kínai Nagydíj előtti előzetesében rámutatott, hogy Melbourne-ben egyébként sem jellemző az előzésáradat. 2015-ben 13 előzés volt, ebből 10-ben benne volt a DRS, 2014-ben 24/10 volt az arány, tavaly 40-re nőtt a helycserék száma, de piros zászló, Safety Car-fázis és a változó ütemben elkopó gumik is befolyásolták az erőviszonyokat.

Vettel Hamilton sarkában tudott maradni, de támadásig nem jutott elForrás: AFP/Paul Crock

Az idén ezek mind elmaradtak, és a Mercedes szerint az egyik legfontosabb tényező, hogy „egyszerűen nem koptak eléggé a 2017-es Pirelli gumik, hogy segítsék az előzést.” Kiemelték, hogy a teljesítmények közti különbségek megnőnek, ha a gumik nem egyszerre kopnak el, és az Albert Parkban ez nem történt meg. Elismerték, minden szempontból kevés volt az előzés.

Ezt viszont nem feltétlenül tartják véglegesnek, mert jön a Kínai Nagydíj, ahol tavaly 181 helycsere történt, ami olyan sok, hogy sokan „kamuversenynek” nevezték a futamot, mert a pilóták bekapcsolták a DRS-t, és már faképnél is hagyták ellenfeleiket az egyenesben. Erre ráadásul az ismert szempontok, például a Safety Car vagy Hamilton felzárkózása is ráerősített.

Hamilton azt mondta a rádión, hogy lehetetlen megelőzni VerstappentForrás: AFP/William West

A csapatnál arra számítanak, hogy azokon a pályákon, ahol vannak hosszú egyenesek, az idén könnyebb lesz előzni, mert a megnövekedett légellenállás miatt a DRS jelentősége is 30%-kal nőtt, vagyis még többet lehet lefaragni a köridőből a DRS használatával, mint eddig. Kínában és Bahreinben például ez kulcsfontosságú lehet, míg Melbourne-ben nem volt igazán hosszú egyenes.

Felhívták a figyelmet arra is, hogy az Ausztrál Nagydíjon Vettel képes volt 16 körön keresztül üldözni Hamiltont úgy, hogy közben nem mentek tönkre az abroncsai. Ez korábban lehetetlen volt, és rámutat, hogy végre közel lehet maradni az ellenfelekhez. Arra jutottak, hogy az idén tényleg kockázatos az előzés, amihez bátran kell bánni a fékekkel, és szerintük ez így is van rendjén.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!