Vágólapra másolva!
A tervek szerint a Kanadai Nagydíjon vetik be a Renault izmosabb változatát, addig csak egy kisebb fejlesztés készül. Ez önmagában nem elég a felzárkózáshoz, a csapatnak az autóján is javítania kell.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elárulta, hogy a szezon első négy versenyét azzal a motorváltozattal fogják teljesíteni, amellyel a szezont elkezdték. A Renault-tól a májusi Spanyol Nagydíjra kapnak egy továbbfejlesztett erőforrást, de komolyabb lökésre csak a szezon hetedik állomásától, a júniusi kanadai futamtól számítanak.

"Rengeteg munka vár ránk. Bizakodók vagyunk a tempónk láttán, de sok teendő van mind a Renault térfelén, mind a miénken - nyilatkozta az Autosportnak. - Montrealban jön a nagyobb fejlesztés.

Mivel egy versenyző a szezon során csak négy darab motort használhat büntetlenül, Daniel Ricciardo és Max Versappen az év későbbi részében valószínűleg kénytelen lesz még visszatérni a gyengébb, Kanadai GP előtti változatokhoz olyan pályákon, ahol kevésbé számít a motorerő – az aligha megoldható, hogy tizennégy nagydíjhétvégét kihúzzanak két egységgel, hiszen a forgatókönyv szerint Montrealban fogják megkapni a harmadikat.

A Red Bullnak még egy ideig be kell érnie a Renault jelenlegi motorjával Forrás: AFP/Paul Crock

Markót megkérdezték, hogy a Renault fejlesztésével utolérhetik-e a Ferrarit és a Mercedest, és ezt lehetségesnek tartotta. Ebben bízunk, ha közben sikerül lényegesen javítanunk a kasztnin is. A mérnökeink úgy gondolják, sikerülhet, ahogy a szimulációink is ezt jelzik" - mondta.

A Renault azt tűzte ki célul, hogy körönként 3 tizedmásodperccel jobb legyen a motorja a szezon végén, mint az elején.

Az idénynyitót Verstappen az 5. helyen zárta, Ricciardót azonban az ág is húzta, és nem ért el a célig.

A holland az időmérő után arra panaszkodott, hogy az autójuk túlságosan érzékeny a beállítások megváltoztatására, versenykörülmények között viszont jobban meg volt vele elégedve. A csapat becslése szerint jelenleg körönként mintegy fél másodperccel lassabbak a Ferrarinál és a Mercedesnél.

A Red Bullt egyelőre az is hátráltatja, hogy a Renault a teszteket követően visszatért a tavaly használt, nehezebb és kisebb teljesítményű kinetikus motorgenerátorhoz, az új változat megbízhatósági gondjai miatt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!