Vágólapra másolva!
Eric Boulliernek nem tetszik a cég nagyvállalati hozzáállása, és finoman utalt rá, hogy jobban díjaznák, ha sok pénzt költése helyett inkább gyorsabban dolgoznának. Ron Dennis utódja nem tartja baklövésnek az együttműködést a japánokkal.

A McLaren és a Honda újabb néhány lépéssel távolabb került attól, hogy megismételjék az 1988-91 közötti sikereiket. Az előszezoni formájuk alapján már az is kisebb csoda lenne, ha legalább az egyik autójuk célba érne Melbourne-ben.

Az átalakított elrendezésű motor tervezésébe kínos hibák csúsztak. Az új Honda a teszteken rendszeresen lerobbant, ezért sajtóértesülések szerint olyan kis teljesítményen kellett járatni, hogy még a tavalyinál is 50-60 lóerővel gyengébb volt,

az etalonnak számító Mercedeshez képest pedig a korábbi 80-ról 120 lóerőre nőtt a hátránya.

Az újabb nyögvenyelősnek ígérkező évad előtt olyan hírek kaptak szárnyra, hogy a McLaren megpróbál visszakuncsorogni a Mercedeshez, ami egyébként nem lenne könnyű, mert a Hondával kötött szerződésük állítólag tíz évre szól, és ebből még csak három ment le. Az ügyvezetői poszton Ron Dennist váltó Zak Brown ennek ellenére még mindig jó döntésnek tartja, hogy elődje a Honda mellett tette le a voksát, de diplomatikus véleményén érződik, hogy az ő türelme sem végtelen.

A problémák a végletekig próbára teszik a McLaren és a Honda kapcsolatát Forrás: LAT Photographic/Sam Bloxham

"Ahhoz, hogy világbajnoki címeket nyerjünk, gyári támogatású csapatnak kell lennünk - mondta a Racer-nek Dennis jól ismert álláspontját visszhangozva. - Hosszú időre tekint vissza közös történelmünk a Hondával. Költenek, amennyit kell, elszántak, egyszóval megfelelő partnerek. Akadt egy technikai malőr, amit nagyon gyorsan meg kell oldanunk."

"Megpróbáljuk kiötölni a Hondával, hogy mi a legjobb hosszú távú stratégia, ugyanakkor rövid távon is eredményekre van szükségünk - tette hozzá. - Hűségesek vagyunk a Hondához, de vannak más partnereink is, akik eredményeket várnak."

Nem kielégítő a Honda hozzáállása

Eric Boullier, a McLaren versenytigazgatója már kritikusabb hangot ütött meg a motorszállító felé. Korábban lehetett hallani arról, hogy időnként nehézséget okoz áthidalni a brit és japán mentalitás közötti különbségeket, és ő most megint utalt erre.

"Egy valamit kell megérteniük és befogadniuk: az F1 versenyzési kultúráját. Ez alatt azt értem, hogy itt mindent a naptár határoz meg, rögzített célokkal, dátumokkal dolgozunk, meghatározott javulást akarunk elérni a köridőkben. Mindig a lehető leggyorsabban próbáljuk megtalálni a lehető legjobb megoldást" - nyilatkozta Boullier az Autosportnak.

"Egy autógyártó projektjébe belefér néhány hét csúszás, attól nem változik meg a végtermék, az üzleti modell. A versenyzésben azonban, ha nem készül el egy fejlesztés az első versenyre, lemaradunk."

A Honda sokáig vonakodott külső segítséghez folyamodni a fejlesztésben, s bár azóta bővítették angliai központjukat Milton Keynes-ben, nemrég megváltak tanácsadójuktól, az egykor a Ferrari motorprogramját irányító Gilles Simontól. Boullier szerint ront a hatékonyságukon, hogy az igazi székhelyük még mindig Japánban van.

"Egy beszállító elintézi, hogy ha egyszer valamit egy hónap alatt megold, legközelebb három hét, utána két hét alatt oldja meg - magyarázta. - Többre értékeljük az időspórolást, mint az elköltött pénzt."

"Lehet, hogy a mi beszállítóink kétszer olyan drágák, mint a Honda partnerei, de háromszor-négyszer-ötször gyorsabban dolgoznak."

Egyelőre nem lesz újabb Honda-ügyfél

A Honda F1-es programját irányító Haszegava Juszuke a kötelező köröket leróva a Racer-nek úgy nyilatkozott, hogy optimista, szerinte a helyes irányba tartanak. Ugyanakkor tudja: ígéretekkel teli van a padlás.

"Meg kell mutatnunk a jó teljesítményünket, nem szabad, hogy csak beszéljünk róla - mondta. - Ami a teljesítményt illeti, javítani tudtunk a motor vezérlésén, hogy jobb legyen a vezethetősége, és további elemzés révén sikerült még több módosítást végrehajtanunk, hogy készen álljunk Melbourne-re."

A McLaren 2000 kilométert sem tett meg a tesztek során, és a sorozatos problémák hatványozottan ártottak a Hondának, mivel egyéb partner híján nem támaszkodhattak mások adataira.

Haszegava elismerte, hogy egyelőre nem tudják bővíteni az ügyfeleik számát.

"Több mintával jobb lenne dolgozni, de ehhez több mérnöki erőforrás kellene, erre pedig még nem állunk készen" - jelentette ki.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!