Vágólapra másolva!
Cikázni ezután sem szabad, de az F1 versenyigazgatója elárulta, a csapatok kérésére csak akkor kezdenek el vizsgálódni és büntetni, ha nagyon muszáj.

Az ifjú Max Verstappen feltűnése a Forma-1-ben nagy felhördülést keltett, tavaly pedig az egyik élcsapat, a Red Bull autójába is beültették, így felkavarta az állóvizet a dobogós helyekért zajló csatában. A Ferrari pilótái többször is kiborultak miatta, mert Verstappen az utolsó pillanatban kezdett védekező manőverekbe, amikor már fékeztek a kanyarok felé tartva.

Ezt balesetveszélyesnek tartották, és hosszas rágódás után módosítottak az előzést szabályozó direktívákon, de Verstappent végül nem, csak Sebastian Vettelt büntették meg az új előírásra hivatkozva. Azóta viszont a csapatok belátták, hogy ez nem jó irány, és arra kérték Charlie Whitingot, az FIA versenyigazgatóját, hogy változtassanak az ilyen helyzetek elbírálásán.

Az ellenfeleknek nem tetszett, ahogy tavaly védekezett Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

„Néhány tavaly látott helyzetet másként fogunk kezelni, mert az úgy nevezett Verstappen-szabály nincs többé – mondta Whiting. – Korábban minden fékezés alatti irányváltást megvizsgáltunk. Most egyszerűsítettünk a szabályon, ami már azt mondja, hogy

„Ez egy tágan értelmezhető szabály. Tavaly egyszerűen úgy értelmeztük a helyzetet, hogy a fékezés alatti irányváltás veszélyes, ezért azonnal jelentettük a sportfelügyelőknek. Mostantól minden esetet külön kezelünk arra alapozva, hogy a manőver veszélyes volt-e vagy sem, és nem feltétlenül azért, hogy történt-e irányváltás a fékezés során.”

Az idén várhatóan egyébként is nehezebb lesz előzni Forrás: Daimler AG/Daimler AG

Whiting elismerte, hogy átnézték a tavalyi vitás eseteket, és bizonyos helyzetekben ma már másként döntenének, ám részleteket nem osztott meg erről.

Mostantól a sportfelügyelők részére egy gyorsan elérhető videó archívum is rendelkezésre áll,

így könnyen összehasonlíthatják, hogy hasonló esetekben milyen döntések születtek. Azt viszont leszögezte, hogy továbbra is szigorúan csak egy irányváltás engedélyezett védekezés közben.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!