Társoldalunk:
Hírlevél

A McLaren nem biztos a melbourne-i célba érésben

2017.03.17. 10:53

Eric Boullier kénytelen volt elismerni, hogy több gondjuk van, mint amire számítottak, és csak reméli, hogy az autóik eljutnak a célig a jövő hétvégi idénynyitón.

Az előszezoni tesztek egyik kellemetlen meglepetése a McLaren Honda szereplése volt, mivel csupán 424 kört tettek meg 8 nap alatt, az autó egyelőre lassúnak és megbízhatatlannak bizonyult, leginkább a Honda erőforrás miatt. A japánok korábban azt ígérték, hogy az újratervezett motorral elérik a Mercedes tavalyi erőforrásának a szintjét, de ennek egyelőre nyoma sincs.

Fernando Alonso nyíltan a Honda motort tette felelőssé a McLaren problémái miatt, és pletykák kaptak szárnyra azzal kapcsolatban, hogy a csapat és a motorszállító között olyannyira elmérgesedett a helyzet, hogy a McLarennél felmerült a Mercedeshez való visszatérés gondolata. Eric Boullier az AS-nek elismerte, nem tudja, csak reméli, hogy célba érnek az Ausztrál Nagydíjon.

A McLaren ritkán hagyta el a bokszot BarcelonábanForrás: LAT Images/Steven Tee

„Az az igazság, hogy több gondunk van, mint amire számítottunk – foglalta össze a helyzetet a McLaren versenyigazgatója. – Tudtuk, hogy felmerül majd néhány dolog, de tényleg nem annyi, amennyit láttunk. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy megszüntessük a problémákat, és gyorsabban tudjunk menni.”

Elemzésünk a teszteredményekről

Boullier elmondta, „nagyon ambiciózus célokat” tűztek ki az autó fejlesztése terén, próbáltak javítani a karosszéria teljesítményén, a leszorítóerőn, a futóművön, „és mindenen, amin csak tudtunk.” Szerinte az autó jó alapot ad, és az Ausztrál Nagydíjra további fejlesztéseket is visznek. „Azt viszont nem tudom, hogy a Honda motor versenyképes lesz-e a Mercedes, a Ferrari és a Renault ellen.

Ha igen, akkor jól összeáll a csomagunk, és mi is versenybe szállhatunk.”

A McLaren versenyigazgatója szerint továbbra is együtt kell működniük a Hondával, mert „az egyetlen megoldás a közös munka ahhoz, hogy a most még gondokkal küszködő motorkoncepció versenyképes legyen. A gond az időzítés, mert a hibaelhárítást januárban kell elvégezni, nem márciusban.”

A McLarennek nem csak kínos lenne a kiesés Melbourne-ben, a motorbüntetések további bonyodalmat okozhatnakForrás: NurPhoto/Urbanandsport/NurPhoto/Urbanandsport

„Az elmúlt két év során nagyon sokat dolgoztunk azon, hogy megoldjuk a problémákat, és visszatérjünk az élre. Óriási mérnöki erőfeszítésekre van szükség, hogy ezt elérjük. Továbbra is igyekeznünk kell.”

A Honda kitart az F1 és a McLaren mellett

Bár a pletykák szerint a McLaren már rákérdezett a Mercedesnél arra, hogy visszatérhetnének-e ügyfélcsapatként, a Honda F1-es projektvezetője, Juszuke Haszegawa a Motorsport.com-nak kijelentette, továbbra is „100%-ban elkötelezettek a sportbéli jövőnk és a McLarennel kialakított együttműködésünk mellett.”

A McLaren még ultralágy gumikon sem tudott versenyképes időket elérni, ráadásul a leghosszabb etapjuk is csak 11 körös volt BarcelonábanForrás: DPPI/Florent Gooden

„Hiszünk ebben a kapcsolatban, ahogy a McLaren is, és az előrelépés érdekében egy csapatként kell dolgoznunk, hogy közösen felülkerekedjünk a helyzeten. Az a lényeg, hogy fenntartsuk a nyitott és őszinte kommunikációt, hogy erősíthessük a kapcsolatot a Honda és a McLaren között a nehézségeink ellenére is.”

Haszegawa elismerte, hogy a barcelonai gondjaik „nyomást” helyeztek rájuk, de szerinte nem volt sok problémájuk „bár ez kívülről nem így nézett ki”, és a McLarenhez hasonlóan rengeteg hasznos adathoz jutottak.

„Már Barcelonában is megoldásokat találtunk, és a második teszten bizonyítottuk ezek működését. A teljesítmény terén van még tér a fejlődésre Melbourne előtt, a beállítások csiszolásával javíthatunk a vezethetőségen. Közben folytatjuk a munkát a fejlesztések terén, hogy az erőforrásból nagyobb teljesítményt nyerjünk ki.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!