A Red Bull motorszállítója, a Renault sportprogramjának főnöke, Cyril Abiteboul a Motorsport.com-nak azt állította, nem a Mercedest akarták elgáncsolni azzal, hogy az FIA-hez fordultak az ügyben. „A szabályok tisztázása mindig kiemelt fontosságú, legyen szó futóművekről, üzemanyagrendszerről vagy olajról – jelentette ki. – Most az évnek abban a szakaszában vagyunk, amikor intenzív kommunikáció zajlik, és ez lényeges."
„Konkrétan senki nem akartunk megtámadni. Csak biztosnak kellett lennünk benne, hogy a szabály mindenki számára egyértelmű, rendesen ellenőrizni lehet a betartását, és mindenképpen a benzin marad az elsődleges üzemanyag az F1-ben."
Abiteboul a speciális, szintén vitatott szabályosságú hidraulikus felfüggesztések problémájához hasonlította a szándékos olajégetését. „Hivatkozhatunk a szabályok szellemére – mindenki számára egyértelmű, hogy a hengerekben benzint kell elégetni –, csakhogy mindenképpen elég valamennyi olaj is – ismerte el.
De hogy kenőanyagként, vagy kifejezetten üzemanyagként jut az égéstérbe, az két különböző dolog."
„Úgy éreztük, a szabályok szellemének teljesen világosnak kell lennie, és az FIA felelőssége biztosítani, hogy érvényesíthető is legyen. Azt elfogadom, hogy ezt nem könnyű elérni."