Társoldalunk:

A Ferrari, a Mercedes és a Red Bull nagyon elszakadt

2017.03.11. 12:52

Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke szerint az élcsapatok fegyverkezési versenybe kezdtek, és megléptek a privát istállóktól. Nico Hülkenberg még pontszerzésre sem számít a Renault-tól.

Pénteken lezárultak az előszezoni F1-es tesztek, és a fő kérdés, hogy az élcsapatok, a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull mennyire leplezték a teljesítményüket. Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke szerint az nyilvánvaló, hogy ők hárman jelentős előnybe kerültek a mezőny többi részéhez képest.

„A legjobb három és a többiek között 1-1,5 másodperc a távolság – mondta Steiner. – Ezt az aerodinamika okozza, ezen dolgoznunk kell, de Ausztráliáig már nem változik a helyzet. A nagy csapatoknak mindig is több forrásuk lesz, hogy fejlesszenek, úgyhogy erre lehetett számítani.”

Bottas és Vettel az előszezoni tesztenForrás: Daimler AG/Daimler AG

„Nem meglepetés, hogy a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull jobban szerepelt, mint bárki más. Nekik több forrásuk van, hogy teszteljenek, úgyhogy ez van.”

Steiner nem számít arra sem, hogy a sorrend a későbbiekben változni fog, de elképzelhetőnek tartja, hogy a kisebbek nagyobbakat lépnek majd előre, mert több a kiaknázatlan lehetőség az autójukban. Elárulta azt is, hogy melyik istállót érzi a legjobbnak a középmezőnyben.

A Haas nincs ennyire közel a FerrarihozForrás: DPPI/Florent Gooden

„Szerintem a Williams egy kicsit jobb, mint a nagy csoport többi tagja. A Renault-t nem tudom, még néhány napra szükség van, hogy kiderüljön, mi a helyzet Ausztráliában, de kezdenek letisztulni a dolgok.”

A Renault részéről Nico Hülkenberg azt mondta, szerinte jobban állnak, mint tavaly, és közelebb kerültek a középmezőnyhöz, de „a pontszerzés nehéz lesz, mert szerintem négy csapat nyilvánvalóan előttünk van, úgyhogy nem sok maradt. Nehéz dolgunk lesz.”

A Hondánál megrémültek

Az előszezoni tesztek kellemetlen meglepetését megint a Honda szerezte: a japán gyártó új alapokra helyezte az idei erőforrását, de az továbbra is erőtlen és megbízhatatlan maradt. Juszuke Haszegawa, az F1-es projekt vezetője a Racer.com-nak elárulta, nem erre számítottak.

Természetesen ismertük a teljesítményszintünket, de a többiekét nem, úgyhogy kissé megrémültünk a helyzet láttán. Túlságosan optimisták lennénk, ha Melbourne-ben jó eredményt várnánk magunktól. Nem számítottunk ilyen széleskörű problémákra, a fékpadon azt hiszem, ezek nem jelentkeztek.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!