Pénteken lezárultak az előszezoni F1-es tesztek, és a fő kérdés, hogy az élcsapatok, a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull mennyire leplezték a teljesítményüket. Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke szerint az nyilvánvaló, hogy ők hárman jelentős előnybe kerültek a mezőny többi részéhez képest.
„A legjobb három és a többiek között 1-1,5 másodperc a távolság – mondta Steiner. – Ezt az aerodinamika okozza, ezen dolgoznunk kell, de Ausztráliáig már nem változik a helyzet. A nagy csapatoknak mindig is több forrásuk lesz, hogy fejlesszenek, úgyhogy erre lehetett számítani.”
„Nem meglepetés, hogy a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull jobban szerepelt, mint bárki más. Nekik több forrásuk van, hogy teszteljenek, úgyhogy ez van.”
Steiner nem számít arra sem, hogy a sorrend a későbbiekben változni fog,
de elképzelhetőnek tartja, hogy a kisebbek nagyobbakat lépnek majd előre, mert több a kiaknázatlan lehetőség az autójukban. Elárulta azt is, hogy melyik istállót érzi a legjobbnak a középmezőnyben.
„Szerintem a Williams egy kicsit jobb, mint a nagy csoport többi tagja. A Renault-t nem tudom, még néhány napra szükség van, hogy kiderüljön, mi a helyzet Ausztráliában, de kezdenek letisztulni a dolgok.”
A Renault részéről Nico Hülkenberg azt mondta, szerinte jobban állnak, mint tavaly, és közelebb kerültek a középmezőnyhöz, de „a pontszerzés nehéz lesz, mert szerintem négy csapat nyilvánvalóan előttünk van, úgyhogy nem sok maradt. Nehéz dolgunk lesz.”
Az előszezoni tesztek kellemetlen meglepetését megint a Honda szerezte: a japán gyártó új alapokra helyezte az idei erőforrását, de az továbbra is erőtlen és megbízhatatlan maradt. Juszuke Haszegawa, az F1-es projekt vezetője a Racer.com-nak elárulta, nem erre számítottak.
Természetesen ismertük a teljesítményszintünket, de a többiekét nem,
úgyhogy kissé megrémültünk a helyzet láttán. Túlságosan optimisták lennénk, ha Melbourne-ben jó eredményt várnánk magunktól. Nem számítottunk ilyen széleskörű problémákra, a fékpadon azt hiszem, ezek nem jelentkeztek.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!