Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton úgy érzi, a Ferrari még annál is jobb tempóra képes, mint amit eddig mutattak. A Haas főnöke szerint a három élcsapat toronymagasan kiemelkedik a mezőnyből, bár Daniel Ricciardo utalt rá, hogy a Red Bull egyelőre nincs a Ferrari és a Mercedes szintjén.

A tesztek eredményei alapján kíváncsian várhatjuk a két hét múlva az Ausztrál Nagydíjjal kezdődő Forma-1-es idényt, mivel a jelek szerint az utóbbi években látottnál szorosabb küzdelem várható az élmezőnyben, elsősorban annak köszönhetően, hogy az átszervezett Ferrari összekaphatta magát.

A maranellóiak csütörtökig nem teregették ki a kártyáikat: Sebastian Vettel úgy futott pályacsúcsot az ultralágy gumikkal, hogy a köre végén hallhatóan elvette a lábát a gázról, becslések szerint körülbelül 4-6 tizedet veszítve ezzel. Kimi Räikkönen azonban péntek délelőtt nem volt ennyire szemérmes, és a szuperlágy gumikon 1:18.634-es rekordot állított fel, 7 tizedet verve mindenki másra.

- jelentette ki Lewis Hamilton még csütörtökön, Vettel ideje alapján. - Nagyon közel vannak hozzánk, azt viszont nehéz felmérni, hogy melyikünk a gyorsabb. Biztosan nagyon kicsi a különbség, sőt az is lehet, hogy előttünk járnak. Bárhogy is, már alig várom, hogy megkezdődjön a küzdelem. Már csak pár hét..."

Räikkönen péntek délelőtt új csúcsot állított fel Forrás: DPPI/Florent Gooden

Főnöke, Niki Lauda dicsérte a Ferrarit, szerinte az autójuk olyan, "mintha sínen húznák", és ebből a szempontból jobb, mint a Mercedes. Hamilton az utolsó előtti tesztnapon 3 tizeddel lassabb kört futott Vettelnél – ugyanúgy a legpuhább gumikeverékkel –, és elismerte, hogy ezt "némileg alacsonyabb üzemanyagszint" mellett tette.

"Próbáltuk valamelyest szimulálni az időmérőt, és az autót jónak éreztem alacsonyabb üzemanyagszinttel" - mondta.

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne megígérte, hogy idén nem tesz hangzatos kijelentéseket az elvárt célokról, és egyelőre tartja magát ehhez. A versenyzőik szintén szerényen nyilatkoztak, nem fogadkoztak.

Legalább 1 másodperc az élboly előnye

A felkavart aerodinamikai szabályok elvileg lehetőséget teremtettek az erőviszonyok komolyabb átrendeződésére, de a Haas csapatfőnöke úgy látja, a rangsort továbbra is ugyanaz a trió vezeti, és később sem várható változás.

- nyilatkozta Günther Steiner. - A nagy istállók mindig több erőforrásból gazdálkodhatnak, így számítani is lehetett erre."

"Nem meglepő, hogy a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull jobb autóval rukkolt elő, mint mások." A különbség szerinte nem fog csökkeni, ugyanakkor hozzátette: "Az ő szintjükön arányaiban már csak kisebb mértékben lehet javulni, míg a kisebb csapatok még nagyobb lépéseket tehetnek előre."

A Mercedes másik pilótája, Valtteri Bottas nem zárja ki, hogy az élbolyba esetleg újabb csapatok törjenek be, és Hamiltonhoz hasonlóan nem veszi készpénznek, hogy az alakulata megőrizte a helyét az élen.

"Egyáltalán nem vagyunk biztosak benne, hogy mi vagyunk a leggyorsabbak - nyilatkozta a finn. - Nem vettük lazára a figurát, egyáltalán nem hisszük, hogy kényelmes helyzetben vagyunk."

A Williams lehet a legerősebb csapat Forrás: DPPI/Florent Gooden

"A többi csapat szépen fejlődött a tél folyamán, a Ferrari nagyon erősnek tűnik, a Red Bull pedig bármikor képes meglepetést okozni. Sőt, más istállók is közel járhatnak hozzánk. Azt meg végképp senki sem tudja, a többiek mivel készülnek Melbourne-re. Szóval résen vagyunk, nem becsüljük le a konkurenciát."

Steiner a Williamst tippelte a negyedik helyre a rangsorban, de a grove-iak mérnöke, Rob Smedley vonakodott jósolni.

"Úgy látszik, nincs alapvető problémánk az autóval, ennek örülünk. Majd Ausztráliában meglátjuk, hová érünk el vele. Mindazonáltal négy versenynek el kell telnie, amíg hű képet kapunk az erőviszonyokról - közölte.

"Nem az számít, hogy most ki hol áll, mert gyorsan feljebb kapaszkodhatunk, vagy ugyanezt megtehetik a többiek, ha problémákba botlunk. A lényeg, hogy a lehető leggyorsabban fejlesszük az autót."

A Red Bull nem altat?

Bottas már említette, és a kívülállók közül is sokan várták a nagy dobást a Red Bulltól, egyelőre hiába. Az aerodinamikai fronton rendre ütőképes gárda legjobb körideje eddig 1:19.438 a tesztidőszakban – Max Verstappen futotta péntek délelőtt, ultralágy gumin, egy mért körös sprintben –, miközben korábban a Ferrari már 18.6-ra, a Mercedes 19.3-ra volt képes.

A csütörtökön 1:20.8-at jegyző Daniel Ricciardo a Sky Sportsnak azt mondta, aznapi teljesítménye hellyel-közel megfelelt a valóságnak.

Az e heti teszt első napján kicsit versenyképesebbnek tűntünk, csak 2-3 tized volt a lemaradásunk. Ma viszont sokkal több. Nem voltunk gyorsak" - ismerte el. Az eddigi legjobb körük alapján a Ferrarihoz és a Mercedeshez mért lemaradásukról pedig azt mondta: "A valódi tempónk ennél közelebb van, de még nem állunk az ő szintjükön. Utolérhetjük őket, csak időbe fog telni."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!