Vágólapra másolva!
Szerinte az elmúlt három évet uraló istállóra a korábbiaknál küzdelmesebb szezon vár. A második teszthétre elkészült fejlesztéseik közül nem mindegyik vált be.

Bár a legtöbben az átfogó technikai szabályváltoztatások ellenére is arra számítottak, hogy a Mercedes megtartja a helyét az élen, és a legkomolyabb kihívójuk az aerodinamikai téren etalonnak számító Red Bull lehet, az előszezon nagy meglepetése a Ferrari lett. Lewis Hamilton már a második teszthét elején azt állította, hogy a Scuderiát kell a favoritnak tekinteni, pedig akkor még Sebastian Vettel meg sem futotta azokat a rendkívül gyors köröket, amelyekkel uralta a csütörtöki tesztnapot.

Végül 1:19.024-gyel új rekordot állított fel, holott a célegyenesre ráfordulva szándékosan elvette a gázt, hogy ne derüljön ki a Ferrari valódi tempója – és ezzel legalább 4-6 tizedmásodpercet vesztett a barcelonai pálya utolsó szektorában. Noha ő maga azt mondta, még mindig a Mercedes az igazi mérce, Hamiltonhoz hasonlóan a német istálló elnöke, Niki Lauda is a Ferrarira mutogat.

– mondta az Auto Motor und Sportnak. – A miénk egy kicsit többet izeg-mozog a kanyarokban. Ők most ugyanúgy pörgetik végig a tesztprogramjukat, mint ahogy mi tettük az előző években."

A Ferrari a Mercedes sarkában van? Forrás: Picture-Alliance/AFP/S.Lau/Gruppo

A német RTL-nek nyilatkozva Lauda hozzátette, hogy nem egészen elégedett az új fejlesztésekkel, amelyeket a Mercedes a második teszthéten vetett be. „Nem működtek az elvárásoknak megfelelően – árulta el csütörtökön. – Ezért holnap újra ki kell próbálnunk őket. Még változtatnunk kell az autón, hogy a lehető leggyorsabban mozogjon a pályán. Biztosan meg tudjuk oldani ezeket a problémákat még Melbourne előtt."

Lauda szerint majd csak az első három verseny alapján lehet felmérni a valós erősorrendet.

„Úgy látom, a Mercedesre küzdelmes év vár, de mindent bele fogunk adni. Optimista vagyok – mondta. – Azt hiszem, a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull nagyon közel van egymáshoz, talán 2-3 tized választhatja el ezeket a csapatokat. A verseny tehát szorosabb lett, ami ígéretes a szezonnyitóra."

A váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg helyét elfoglaló Valtteri Bottasról Lauda azt állította, egy mért körben egyre közelebb került Hamiltonhoz a tesztek során. Egyelőre 42 ezreddel ő ért el jobb időt a Mercedes pilótái közül, de Lauda szerint valójában még 2 tizeddel a csapattársa mögött jár.

„Ez jó, a hosszú etapokon viszont még fejlődnie kell. Persze csak nemrég kezdte vezetni a Mercedest – mutatott rá. – Rengeteget kell dolgoznia, hogy mindent megtanuljon, az biztos. Egyelőre abszolút elégedett vagyok vele."

A Mercedesnek a többi csapathoz hasonlóan még egyetlen napja maradt, hogy befejezze a felkészülést a pályán, pénteken ugyanis befejeződik a tesztidőszak. A címvédő alakulat nemcsak a köridők, hanem a megtett kilométerek terén is versenyben van a Ferrarival: az első hét nap alatt 4604 km-t teljesítettek, míg a Scuderia 3933-mal második a listán.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!