Vágólapra másolva!
Az első barcelonai tesztciklus után úgy tűnt, az idei abroncsok kopása jelentősen lassabb a tavalyiakéhoz képest, de a Pirellinél hangsúlyozzák, hogy egyelőre nem lehet következtetéseket levonni ebből.

A Pirellit az F1-es visszatérésekor arra kérték, hogy gyorsan elhasználódó gumikat készítsen, ezzel segítve az előzéseket – a 2010-es évek elején sokak szerint néha túlságosan is eleget tettek ennek a megbízásnak. Az idei szezontól viszont az az elvárás feléjük, hogy tartósabb termékekkel szolgálják ki a mezőnyt, és az első barcelonai teszthét alapján az a versenyzők véleménye, hogy ez teljesült is.

Emiatt azonban többen aggódnak, hogy a futamok többségét egyetlen kerékcserével ki lehet majd pipálni, ami unalmas, ráadásul kérdéses, hogyan hat az előzések számára.

A gumigyártónál azonban úgy vélik, egyelőre nem lehet mérvadó következtetéseket levonni a szezonra nézve.

A gumikopás jelentősen csökkent tavaly óta, így a versenyzők várhatóan keményebben nyomhatják majd a gázt Forrás: DPPI/Florent Gooden

"Ha 2-3 másodperccel javulnak a köridők, újra kell kalkulálnunk az elhasználódásra vonatkozó számokat. Hallottam olyan észrevételeket, hogy (az első teszten) túlságosan lassú volt, és az eddigi adatok alapján ez igaz is - ismerte el a Pirelli versenyzési részlegét irányító Mario Isola.

Több pilóta úgy saccolta, hogy nagyjából ennyi tartalék rejlik az autókban, miután a rutinellenőrzéseket követően elkezdik nagyobb teljesítményen járatni a motorokat. A szezon során ráadásul a megszokottnál gyorsabban fognak pörögni a fejlesztések, ahogy a csapatok kiismerik az új előírásokhoz készített autókat.

A gyártó általában azt tartja optimálisnak, ha egy verseny teljesítéséhez kettő vagy három bokszkiállásra van szükség.

Hembery új posztot kapott

Paul Hembery szerint is sokat fognak változni a feltételek, illetve az autók. "Nem gondoljuk, hogy ugyanazt fogjuk látni Melbourne-ben, mint a teszteken. A csapatok is egyetértenek ebben - nyilatkozta a szakember, akinek az idei évtől új feladatköre lesz. - Van kopás, de azt mondom, várjuk meg, mekkora lesz a barcelonai futamon, amikor a jelenleginél 20 fokkal magasabb lesz a hőmérséklet, és 2-3 másodperccel gyorsabbak lesznek az autók."

A sportigazgatói tisztséget a Pirelli F1-es visszatérése óta betöltő Hembery március 15-től a vállalat latin-amerikai divízióját vezeti, helyette Isola fogja irányítani az vállalat sporttevékenységét.

Neki elődjéhez képest egyszerűbb lesz a beosztása, jobban koncentrálhat a szakmai munkára, kevesebbet kell foglalkoznia kereskedelmi ügyekkel.

Hembery továbbra is részt vesz a motorsport részleg felügyeletében, illetve ellátogat majd néhány nagydíjra is. Isola örül, hogy tapasztalt kollégája változatlanul segíteni fogja a cég munkáját.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!