Vágólapra másolva!
Az olajtartályt érintő átalakítás elvileg nem okoz fennakadást. A komolyabb gond az, hogy a héten a motor egyik meghibásodását tervezési hiba is okozhatta, ami boríthatja az ütemtervüket. Japánban még vizsgálja a Honda, mi romlott el.

A McLaren az előszezoni tesztelés kezdetén újra átélte a 2015-ből ismert lidércnyomást, amikor a visszatérő Honda sorozatos problémái miatt rengeteg értékes felkészülési időt vesztettek. Noha szerdán és csütörtökön látszólag már minden flottul ment, a barcelonai gyakorlás első két napján Fernando Alonsónak, illetve Stoffel Vandoorne-nak összesen csak 69 kört engedélyezett a pályán az újratervezett erőforrás.

A McLaren összesen 968 km-t teljesített a négy nap alatt, míg a Mercedes 2598-at Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

Ezúttal részben az olajellátás miatt fájhat a mérnökök feje, az első tesztnapot ebből adódóan bukták el. "Az olajteknőnek rendes esetben szabályoznia kellene az olajszintet, de most gondunk volt ezzel, ezért módosítanunk kell rajta - ismertette a Honda sportprogramjának főnöke, Haszegava Juszuke a Movistarnak, de azt mondta, az áttervezés várhatóan nem okoz fennakadást.

Nagyobb baj, hogy kedden valamilyen mechanikai jellegű hiba jelentkezett az új erőforrásban.

"Még mindig nem tudjuk a kiváltó okot, és ez az alapvetőbb és súlyosabb probléma, úgy gondolom - nyilatkozta. - Aggódok miatta."

A japánok úgy hidalták át a nehézségeket, hogy a hibás motorokat kicserélték, és a főhadiszállásra szállították vizsgálat céljából. Ez még folyamatban van, és ha kiderül, hogy a meghibásodás szerkezeti okokra vezethető vissza, borulhat az ütemtervük – eddig ugyanis úgy tervezték, hogy a szezonnyitón azt a motorváltozatot vetik be, amellyel a jövő heti teszten fognak kísérletezni.

A Honda erre az évre teljesen áttervezte az erőforrását, lemásolva a Mercedesről azt a megoldást, hogy a turbó a motor mögött, a kompresszor viszont előtte van, és a kettőt egy tengely köti össze. A cégnél korábban elismerték, hogy ennyi újítás óhatatlanul veszélyekkel jár.

Haszegava most azt mondta, a melbourne-re vonatkozó elképzelésük egyelőre változatlan, de a vizsgálat állásától függően bármikor módosulhat. A McLarennel való viszonyukról úgy nyilatkozott, hogy szerinte "kiválóan dolgozunk együtt, nagyon jó a kapcsolatunk", és a rendszeres egyeztetések során „konstruktív párbeszédet" folytatnak egymással.

Az első teszthéten csak a Toro Rosso tett meg rövidebb távot a McLarennél. Eric Boullier, a wokingiak versenyigazgatója az új autójukat amúgy alapvetően jónak találta.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!