Vágólapra másolva!
A csapat vezetője szerint a Ferrari meglepetést okozott azzal, hogy a teszteken egyelőre tartja a Mercedes tempóját, míg a Red Bull kissé le van maradva tőlük.

A héten megkezdődött a csapatok felkészülése a szezonra a pályán is. A barcelonai gyakorlás első három napjának eredményeiből keveset lehet leszűrni, bár egyelőre az körvonalazódik, hogy a Mercedes továbbra is erős maradhat – ugyanakkor a Ferrari megbízhatósága, és ami még fontosabb, a nyers tempója hasonlónak tűnik az övékhez.

Az SF70H kódjelű autó a Red Bull zsenije, Adrian Newey figyelmét is felkeltette, a köridői alapján pedig a McLarennél is tartanak tőle.

"Egyelőre nehéz mérleget vonni, hiszen nem ismerjük az üzemanyagszinteket, azt meg nyilván főleg nem, hogy ki mennyire tekerte le a motorját. De ha fogalmazhatok így, a Ferrari meglepetést okozott, az emberek nem számítottak rá, hogy képesek lesznek tartani a Mercedes köridőit - mondta a wokingiak versenyigazgatója, Eric Boullier. - A Red Bull kicsit le van maradva, de nem tudjuk, ki mennyi benzinnel ment."

A Ferrari SF70H jó benyomást tett a riválisokra Forrás: DPPI/Florent Gooden

"Mindenki őrzi a saját titkait, és változtat is a tervein, szóval még nekünk, a csapatoknak is nehéz kiigazodnunk egymáson - tette hozzá. - A jövő heti teszt többet elárul majd a csapatok teljesítményéről, de egyértelműen várnunk kell Ausztráliáig, hogy fény derüljön az erőviszonyokra."

A szerdai tesztnapon Sebastian Vettel alig 2,5 tizedmásodperccel volt lassabb Valtteri Bottasnál úgy, hogy a Ferrari a lágy, míg a Mercedes a két fokozattal puhább ultralágy gumin érte el a legjobb idejét. Az SF70H mindkét versenyző kezében, bármilyen körülmények között, az összes gumin gyorsnak tűnt a hét folyamán.

A McLaren felkészülése viszont egyelőre döcögősen halad, már két napot is szinte teljes egészében elvesztettek a Honda erőforrás meghibásodása miatt.

Boullier elismerte, hogy a vetélytársak "kicsit gyorsabbak nálunk", de az MCL32-es kasztnit "egész jónak" nevezte.

"Úgy vélem, egyik versenyző sem panaszkodott rá, és úgy érzik, jó alapokra épül - nyilatkozta. - Gyors lesz a fejlesztési ütem, különösen a szezon elején. Arra számítok, hogy a csapatok többsége majdnem teljesen új autót visz már Ausztráliába is. A kiindulási alapunk megfelelő, és ez ígéretes."

Fernando Alonso a héten kijelentette: nem hagyják, hogy a kezdeti problémák miatt úrrá legyen rajtjuk a frusztráció.

Hamilton imádja az új autóját

Úgy néz ki, a Mercedes továbbra is a leggyorsabb csapatok között lehet. Lewis Hamilton nem beszélt részletesen az autó teljesítményéről, de nem leplezte az örömét az új technikai előírások hatása miatt.

"Eddig nagyszerűen alakul ez a teszt. Egyáltalán nem merült fel semmilyen probléma. A téli felkészülésem szuperül sikerült, ennek nagyon örülök - mondta. - Imádom vezetni ezt az autót. Elragadó érzés, hogy besétálok a garázsba, megpillantom, és eszembe jut, hogy egyike vagyok annak a két embernek, aki vezetheti. Hihetetlen."

– tette hozzá. – Úgy érzem magam, mint egy gyerek a hullámvasúton, annyival jobb most minden, mint korábban. Egyértelműen ez a leggyorsabb autó, amit az F1-ben vezettem, holott még nem is köröztem kevés benzinnel. Ez lenyűgöző, meg fogja mutatni, hogy ki a legény a gáton."

Azzal kapcsolatban viszont Hamilton kissé borús képet festett, hogy mi várható 2017-ben az előzések szempontjából. "A többi autót nehezebb lett követni, nem tudom, ennek milyen hatása lesz éles versenykörülmények között. A turbulencia a kétszer olyan rossz" - közölte.

Ez a megnövekedett leszorítóerőre vezethető vissza, amelyet nem feltétlenül képes ellensúlyozni a szélesebb gumik jelentette tapadástöbblet. Az előzéseket a korábbinál kevésbé kopó abroncsok is nehezíthetik.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!