Vágólapra másolva!
A spanyol szerint az első tesztnap nyűglődései és a csapat két évvel ezelőtti kálváriája között kézenfekvő a párhuzam, de ezen felesleges rugózni. A Honda az olajtartály kialakítását gyanítja a hétfői meghibásodások mögött.

Miután évek óta nem sikerül visszakapaszkodniuk az élmezőnybe, és a Hondával kötött házasságukat követően még lejjebb csúsztak a tabellán, a menedzsmentjében is megújult McLarennél remélték, hogy az idén végre megindulnak felfelé. A Honda a fejlesztéseket korlátozó zsetonrendszer eltörlését kihasználva teljesen átépítette a motorját, a Mercedes példáját követve szétválasztotta a turbót és a kompresszort.

Ám vasárnap hiába teljesítették komolyabb fennakadás nélkül a filmforgatási napokon engedélyezett 100 km-t Barcelonában, hétfőn – az első hivatalos tesztnapon – az MCL32 már egyetlen kör után órákra a garázsba kényszerült a hajtással kapcsolatos műszaki hiba miatt. Fernando Alonso, aki így végül egész nap csupán 29 kört tudott teljesíteni, nem is leplezte a csalódottságát, de azt mondta, még korai lenne kétségbeesniük.

„Nagyon szaftos sztori, hogy az elmúlt két évben elszenvedett megpróbáltatások után úgy indítjuk az évet, hogy egy kör után ki kell cserélnünk a motort – ismerte el.

Mi azonban nem engedhetjük meg magunknak, hogy úrrá legyen rajtuk a frusztráció. Gondolnunk kell a szurkolóinkra, a szponzorainkra, a szerelőinkre és a mérnökeinkre, akik négy-öt hónapja keményen dolgoznak az autón."

Alonso az első napon csak 29 kört tudott megtenni, míg a Mercedes pilótái 152-t Forrás: LAT Photographic/Sam Bloxham

„Végtelen számú dolgot kellett volna letesztelni, de nem nyílt rá alkalmunk. Nyugodtnak kell maradnunk a nélkül, hogy ezt a szőnyeg alá söpörnénk – tette hozzá. – Nyolc tesztnapunk lesz, úgyhogy ráérünk majd a nyolcadik végén levonni a tanulságokat. Remélhetőleg jobban fogunk állni, mint most."

Alonso ugyanakkor hozzátette, hogy ő már mindenképpen elvesztegetett egy napot, pedig az új technikai szabályok és az új gumik miatt az idén még a szokásosnál is fontosabb a pályán töltött idő.

Fel kell térképeznünk a saját határainkat, rá kell találnunk az autóhoz és a gumikhoz legjobban passzoló vezetési stílusra – magyarázta. – Közben meg kell ismerkednünk a kormánnyal, a rajtprocedúrával, a bokszkiállásokkal, vagyis egy csomó mindennel, ami az idén más lesz a gumik és a nagyobb autók miatt."

A hétfő délelőtti problémát olajszivárgásra vezették vissza, és arra gyanakodtak, hogy az olajtartály kialakításából eredhetett.

Ez azért lehet aggasztó, mert az F1-es autókra ható nagy oldalerők okozhatnak ugyan olajellátási nehézségeket, de ez a gyártók előtt jól ismert, és ha már egy lassú bemelegítő kör során is jelentkeznek, amikor kisebb a terhelés, az rossz hír.

Az Alonso McLarenjéből kiszerelt motort a Honda szakurai bázisára szállították részletesen átvizsgálni, de a japánok sportprogramját irányító Haszegava Juszuke azt mondta, „az első adatok alapján úgy véljük, a hiba a 2017-es olajtartály alakjából adódott. A probléma ugyanakkor alaposabb vizsgálatot követel, mielőtt ezt biztosan ki tudjuk jelenteni."

Ezek szerint alapvető konstrukciós hiba állhat a háttérben. Kedden reggel az Alonsót váltó Stoffel Vandoorne is rögtön leállította a McLarent a bokszbejáratnál, mert úgy érezte, valami nem stimmel vele, röviddel később azonban visszatérhetett a pályára, és már az első két és fél órában 26 kört tett meg – csaknem annyit, mint a csapattársa hétfőn egész nap.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!