Társoldalunk:

Renault: Bajban lehet a Williams és a Force India

2017.02.22. 18:09

A franciák sportprogramjának főnöke szerint a gyári alakulatok az idén még nagyobb előnybe kerülnek a magáncsapatokkal szemben, mert az új szabályok miatt gyorsabban kell fejleszteni, ami drágább lesz.

A Mercedes-Red Bull-Ferrari trió mögött tavaly két magáncsapat, a Force India és a Williams végzett a konstruktőri összetettben, míg a gyári támogatást élvező McLaren és Renault elmaradt tőlük. A francia istálló sportprogramját irányító Cyril Abiteboul azonban úgy véli,

az idén életbe lépő szabálymódosítások átrajzolják a képet, mert a fejlesztések gyors üteme miatt az eddiginél is többet fognak számítani a csapatok anyagi és infrastrukturális lehetőségei.

Miután saját alakulattal is visszatért az F1-be, a Renault tavaly csak 9. lett a konstruktőrök között, de 2017-et új kezdetként aposztrofálják: a 2016-os autójukat még a Lotus fejlesztette, az ideit viszont már ők maguk. Abiteboul az Origo GPhírek-nek az RS17 keddi bemutatóján azt mondta, továbbra is ragaszkodnak a még az előző szezon közepén kitűzött céljukhoz, vagyis ahhoz, hogy 2017-ben az 5. helyet szerezzék meg.

Abiteboul (a jobb szélen) úgy véli, még nagyobb előnybe kerülhetnek a gyári csapatokForrás: Farkas Péter - Origo

„Szerintem ez a helyes középút a realitások és az ambícióink között. Ide eljutni sem lenne kis eredmény egy olyan szezon után, amelyben a 9. helyen végeztünk – vélte. – Elvégre azt jelentené, hogy az első igazi F1-es Renault-nk az 5. legjobb autó a mezőnyben. Már így is közelebb kerülnénk a végső célunkhoz, vagyis a világbajnokság megnyeréséhez 2020-ban."

Kérdésünkre, hogy szerinte melyik csapatok lesznek a közvetlen ellenfeleik, Abiteboul azt felelte: „A Mercedest, a Ferrarit és a Red Bullt alapból magunk elé várjuk. Számunkra a legnagyobb kérdőjel a Honda: nem tudjuk, a motorjukkal mekkorát lépnek előre, de a McLaren képes nagyon is jó autót építeni egy ilyen drámai szabálymódosítást kihasználva.

A Williamsszel, a Force Indiával és a Toro Rossóval kellene harcolnunk.

Az utóbbival egyforma lesz a motorunk is, ráadásul két nagyon jó versenyzőjük van."

Abiteboul hozzátette, hogy nem azon gondolkodnak, ki lesz mögöttük, hanem inkább azon, hogy ki lesz előttük. „A Williamsszel kapcsolatban van véleményem – folytatta. – Szerintem az idén intenzív fegyverkezési verseny lesz, ezért együtt érzek azokkal a csapatokkal, amelyeknek szerényebbek az erőforrásaik.

„Már Barcelonában sem azt az autót fogjuk pályára küldeni, mint amit itt megmutattunk, és amit Melbourne-ben vetünk majd be, megint más lesz. Minden egyes futamra új alkatrészekkel fogunk készülni, és mivel dolgoztam kis csapatnál, tudom, hogy ez nekik mennyire nehéz

Például a Force India autóépítésre szánt kerete szerintem jórészt már mostanra kimerült az új szabályok miatt.

A mi erőforrásainkkal könnyedén le kellene győznünk az olyanokat, mint ők vagy a Haas."

Mallya nem ért egyet Abiteboullal, vissza is szólt nekiForrás: Sahara Force India/Sahara Force India/James Moy Photography

A Force India tulajdonosa, Vijay Mallya ugyanakkor egy nappal később, a VJM10 szerdai bemutatóján vitatta ezt, mondván, ők is egész évben intenzíven fogják fejleszteni az autójukat, ezért reméli, hogy Abiteboulnak nem lesz igaza. Sőt, az összetettben még feljebb lépve szeretnének betörni az első három közé.

A csapatfőnök alig csinál valamit

Sokan rossz előjelnek tartják, hogy a Renault a télen megvált a csapatfőnökétől, az egy évvel ezelőtt nagy dirrel-durral leigazolt Fréderic Vasseurtól, aki az alacsonyabb kategóriákban sikerre vezette a versenyistállóit. A Vasseur teendőinek egy részét megöröklő Abiteboul szerint azonban ez a gyakorlatban nem hoz majd érzékelhető változást, mivel

a csapatfőnök manapság már csak kirakatposztnak minősül.

„Nekem is több időt kell majd töltenem a versenyeken, hogy gondoskodjak róla, minden olajozottan működik. De az igazat megvallva azoknak, akiket ma csapatfőnökként ismerünk, többé nincs olyan operatív szerepük, mint az emberek hiszik – állította. – Úgy értem, az F1 mostanra annyira összetetté vált, hogy a csapatfőnökök nagyon ritkán tudnak ténylegesen beleszólni egy nagydíjhétvége menetébe."

„Oda fogok figyelni, mert meg kell értenem, mikor mi történik, és gondoskodnom kell arról, hogy a versenyzők jól teljesíthessenek, amiben Fred különösen jó volt. Ebben át kell vennem a szerepét, de nem vagyok magamra utalva: ott lesz mellettem Alan Permane, Ciaron Pilbeam és még sok más szakember."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!