A Ferrari szabályváltozásért lobbizik az FIA-nál

Forma-1, Fernando Alonso, McLaren Honda, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Scuderia Ferrari driver German Sebastian Vettel (R) and McLaren Honda F1 Team driver Spanish Fernando Alonso (L) drive their cars during the Formula One Mexico Grand Prix third practice session at the Hermanos Rodriguez circuit in Mexico City on October 28, 2016. / AFP PHOTO / YURI CORTEZ
Vágólapra másolva!
A McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier szerint liberalizálni kellene a futóműfejlesztést az F1-ben, mert az idén túl nagy szerepe van a szabályértelmezésnek. Ez is problémák forrása lenne.

Várhatóan egy irányelv kiadásával tisztázza majd az FIA, hogy nem támogatják az FRIC néven emlegetett, trükkös futómű megoldás fejlesztését, de formálisan nem tilthatják be a konstrukciót, ezért ha valaki beveti az Ausztrál Nagydíjon, az ellenfelek óvást nyújthatnak be. Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull előnyben van e téren, a Ferrari pedig állásfoglalásokat kért az ügyben.

A csapatok technikai szakemberei nemrég egy megbeszélésen próbáltak konszenzusra jutni, de ez nem sikerült, mert teljesen eltérő elképzeléseik vannak. Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója úgy vélte, ismét engedélyezni kellene az 1993 végén betiltott aktív felfüggesztést, ami nagyban hozzájárult a Williams 1992-es és 1993-as világbajnoki címéhez.

A Ferrari a pályán kívül is próbálja megkerülni az ellenfeleket Forrás: AFP/Yuri Cortez

„A futóművek kérdése elég mókás – mondta. – Talán hagyni kellene az egészet, és lemásolni az utcai autók megoldását, vagyis visszahozni az aktív felfüggesztést, akkor legalább lezárjuk a vitát. Manapság minden a szabályok értelmezéséről szól, az ember utána elkezd erőltetni egy koncepciót, ami láthatjuk, hogy különbözhet egy másik interpretációtól.”

„A Ferrari ezért próbálja nyomni a saját véleményét, és visszaigazoltatni azt az FIA-val. Most ennek a kellős közepén vagyunk, sőt a csapatok többsége vélünk is kapcsolatba lépett ezzel kapcsolatban. A

Az aktív felfüggesztés térnyerése a többi vezetéstámogató rendszer megjelenésével együtt nagy port kavart a Forma-1-ben. A ’90-es évek elejének szupersztárja, Ayrton Senna „elektronikai háborúnak” nevezte a trendet, és kifogásolta, hogy csökkent a versenyzők szerepe. Az ellenérdekeltek később úgy vélték, az 1994-es szezon előtt veszélyes volt betiltani a fejlesztéseket.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!