Egy frászt lesz szorosabb a Forma-1

Forma-1, Abu-dzabi Nagydíj, Felipe Massa, Williams, Lewis Hamilton, Mercedes
Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton steers his car during the qualifying session as part of the Abu Dhabi Formula One Grand Prix at the Yas Marina circuit on November 26, 2016. / AFP PHOTO / KARIM SAHIB
Vágólapra másolva!
A Williams korábbi technikai igazgatója, Patrick Head nem hiszi, hogy nagy izgalmakat hoznak az új szabályok.

Bár a Forma-1 technikai szabályait nem kifejezetten a Mercedes uralmának érdekében változtatták meg erre az évre, az ilyen módosításoktól kimondva-kimondatlanul gyakran azt is várják, hogy felboruljanak az erőviszonyok. Így történhet ez az idén is, a Williams társalapítója és egykori technikai igazgatója, Patrick Head szerint azonban naivitás azt hinni, hogy ez kitörési lehetőséget kínál a kis csapatoknak.

– mondta a Guardiannek a nyugdíjas mérnök. – A jelentős változások mindig a nagyoknak kedveznek. Nekik vannak bőségesebb erőforrásaik, így ők képesek párhuzamosan tervezni és fejleszteni az új autójukat a meglévő mellett."

Az olyan kisebb csapatoknak, mint a Williams, nincs esélyük a nagyok ellen Forrás: AFP/Karim Sahib

„Nekik 750 emberük van, míg a Force Indiának mondjuk csak 350, vagyis természetes, hogy a nagy csapatok többre lesznek képesek. Nonszensz, hogy szorosabbá válik a küzdelem."

A Pirellinek az istállóktól a gumik fejlesztéséhez kapott adatok jóvoltából már vannak sejtései az idei autók képességeiről, tehát közvetve az erőviszonyokról is, a cég sportprogramját irányító Paul Hembery azonban nem árul el konkrétumot róluk. A motorsport.com-nak nyilatkozva általánosságban mindössze annyit jegyzett meg, hogy „vannak csoportok, amelyeken belül kicsik a különbségek, de azért van szórás."

„Vajon lesz, aki egy lépéssel a többiek előtt jár? Valószínűleg igen, mert a szabálymódosítások idején mindig így volt. Ezúttal is erre érdemes számítani."

Head egyetért azzal a már többek által hangoztatott véleménnyel, hogy a motorteljesítmény az eddiginél is többet fog számítani, mert a nagyobb leszorítóerőnek és gumiknak köszönhetően gyakrabban fogja az korlátozni a gyorsulást.

„Ha olyan szabályokat akartak volna alkotni, amelyektől a DRS-hez hasonló művi segédeszközök nélkül is több lesz az előzés, csökkenteniük kellett volna a leszorítóerőt, de ehelyett pont az ellenkező irányt választották" – mutatott rá.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!