A Renault számára nincs több kifogás

Forma-1, Kevin Magnussen, Renault Sport Racing, Japán Nagydíj szombat
MAGNUSSEN Kevin (dan) Renault F1 RS. 16 driver Renault Sport F1 team action pitstop during the 2016 Formula One World Championship, Japan Grand Prix from October 7 to 9 in Suzuka - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Az idén muszáj közelebb kerülniük az élmezőnyhöz, bár elismerik, hogy egyelőre lassabban fejlődnek a nagy csapatoknál.

A Renault visszatérése az F1-be gyári csapatként nem sült el túl jól az első szezonjukban: csak a Saubernél és a Manornál szereztek több pontot, még az újonc Haas is jócskán megelőzte őket. Bár tisztában vannak vele, hogy nem tornázhatják fel magukat egy lendülettel az élmezőnybe – az idén a konstruktőri 5. helyet célozzák meg –, nem akarnak több kifogást keresni.

Tavaly még volt mentségük, a lotusos korszak után ugyanis újra bővíteni kellett az enstone-i infrastruktúrát, és

a személyi állományt is kb. 20 százalékkal növelték, ami nem bizonyult zökkenőmentesnek,

mert az ismert mérnököket nehezen tudták rábírni, hogy csatlakozzanak hozzájuk. A télen a csapat főnöke, Fréderic Vasseur is távozott tőlük, viszont sikerült leigazolniuk Nico Hülkenberget. A Renault Sport ügyvezetője, Cyril Abiteboul optimista a kilátásaikat illetően.

A Renault még az idén sem várj magát az élbolyba Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Most, hogy lenullázták a szabályokat, szerintem még előnyösebb helyzetben vagyunk, mert semmilyen kifogásunk nem lehet, ha nem kerülünk a középmezőnnyel egy szintre a szezon kezdetéig – idézi Abiteboult az Autosport. – Az élcsapatokkal szemben ugyanakkor még mindig időre van szükségünk. Be kell fektetnünk az infrastruktúrába, és ha őszinte akarok lenni, a nagyok továbbra is távolodni fognak tőlünk."

Abiteboul azért is derűlátó, mert a Renault korán elkezdett a 2017-es fejlesztésekre koncentrálni. A motor terén már tavaly is óriásit léptek előre, és az istálló technikai igazgatója, Bob Bell ezt részint annak tulajdonítja, hogy a Viry-Chatillon-i fejlesztőközpontban világosabban meg tudták fogalmazni, milyen javulás várható egy-egy újítástól. Azt mondta, régebben előfordult, hogy a próbapadon jelentkező nyereség a pályán nem realizálódott.

„Hogy egy példát említsek: lehet, hogy a teljesítmény nő, de közben a motor hőmérséklete is, emiatt nagyobbra kell méretezni az autó hűtőit, így összességében nincs fejlődés – magyarázta Bell. – Az utóbbi időben viszont már pontosan azt kaptuk a motortól, amit a dobozon ígértek."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!