Wolff: A Forma-1 nem robbant le
Origo
2017. január 26. 13:28
Mercedes AMG Petronas F1 Team's German driver Nico Rosberg leads at the start of the Formula One Japanese Grand Prix in Suzuka on October 9, 2016. / AFP PHOTO / TOSHIFUMI KITAMURA
A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media egyértelművé tette, hogy azért menesztette Bernie Ecclestone-t, mert a sport az elmúlt években messze a potenciálja alatt növekedett. A CNN-nek adott interjújában az F1 üzleti és marketing igazgatójává kinevezett Sean Bratches négy területet emelt ki, amelyre muszáj lesz különösen nagy figyelmet fordítani.
Az első maga a brand. Elvégre minden cég, minden sport számára az jelenti a megjelenés első vonalát, ezért át kell látnunk a brandet
– ecsetelte Bratches. – Megpróbálunk csiszolni rajta, igyekezni fogunk továbbfejleszteni. Ez mindenképpen központi része a terveinknek, és lehetővé teszi majd, hogy új piacokra lépjünk be. Így üzleti tekintetben ki tudjuk hozni a szponzorokból, a jogtulajdonosokból és a promóterekből, amit a piac lehetővé tesz."
„A második a digitális platformok. Szerintem a digitális térben óriási lehetőségek rejlenek az F1 jelenlegi termékeinek újragondolása révén, hogy új módokon is bevonjuk a nézőket, és bekapcsoljuk ide a szponzorokat is."
„A harmadik pont az, hogy demokratikusabb módon kell viszonyulnunk a partnereinkhez, beleértve a csapatokat, a szponzorokat, a promótereket és a jogtulajdonosokat. Sokkal hatékonyabban összekapcsolhatnánk az F1 szellemi termékeit az ő üzleti tevékenységükkel."
„Az utolsó pedig a versenyek által biztosított élmény. Óriási lehetőség, hogy a tévén keresztül és a helyszínen jobb élményt adjunk a szurkolóknak, amely képes bevonni őket."
Ezek mind olyan területek – különösen a döntéshozatali mechanizmusé és a digitális platormoké –, amelyekkel Ecclestone hadilábon állt. A Mercedes igazgatója, Toto Wolff ugyanakkor óva intett az elhamarkodott reakcióktól, mondván,
a Forma-1 távolról sincs olyan rossz állapotban, mint azt sokan beállítják.
„Nem szabad ócsárolnunk a sportot, mert nem romlott el. Mindig van miben fejlődni, és tényleg akadnak vakfoltjaink, ahol nem dolgoztunk eleget – például a digitális környezet és a közösségi média ide tartozik. De ezeket alaposan át kell látnunk" – figyelmeztetett a Mercedes honlapján megjelent interjúban.
„A közösségi média rendkívül fontos marketingeszköz a szurkolóink bevonásához, mind a már meglévő, mind a jövőbeni közönségünket elérhetjük vele. A tévétársaságok azonban lojális partnereink, régóta közvetítik a sportunkat, és ezzel hozzájárulnak a csapatok bevételeinek előteremtéséhez. A digitális világban sem adhatunk mindent ingyen. Marketingplatformnak jó, de nem csodafegyver, amely megoldja az összes gondunkat."
„Az utolsó pár versenynek egyes piacokon rekordot jelentő tévés nézettsége volt.
Rengeteget beszélnek arról, hogy az F1-nek nem megy jól, holott ahhoz képest, hogy a piac mennyit változott, kifejezetten jól megy."
„Kétlem, hogy a fiatalabb generációk vasárnap délután 2-kor lehuppannának a hagyományos tévé elé. Szerintem ők inkább mobileszközön vagy a közösségi médiában akarják követni a versenyeket, de a nézőszámaink ennek ellenére is lenyűgözőek."
Wolff „óriási jelentőségűnek" nevezte, hogy lezárult az Ecclestone-korszak, ugyanakkor azt mondta, nem szabad elmerülni a nosztalgiában, és el kell fogadni, hogy az F1 soha nem lesz vonzó mindenki számára. Éppen ezért értelmetlen folyamatosan kísérletezgetni a szabályokkal.
„Szerintem be kell látnunk, hogy a Forma-1 technikai sport, tehát mindig megosztó marad. Lesznek, akik utálják, mások viszont imádják. Nincs ezzel semmi baj. Egy azonban biztos: nem szabad bétatesztelésre használnunk" – jelentette ki.
„Nem kísérletezgethetünk átgondolatlan szabályokkal a lojális szurkolóink és közönségünk kárára. Tudományos alapossággal kinyert adatokra kell támaszkodnunk, megnézve, hogy mi válik be más sportokban, aztán ezeket kell ötvöznünk a Forma-1 erősségeivel."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!