Vágólapra másolva!
Ron Dennist tavaly fúrták ki a McLaren éléről, és az év vége előtt felmerült, hogy ő veszi meg a Manort. A pletyka nem volt alaptalan, de az F1-es veterán nem húzza ki őket a csődből.

Pénteken délelőtt közölte a Manor menedzsmentje a csapat 212 tagjával, hogy az istállót működetető Just Racing Services csődvédelem alá került, és sürgősen új befektetőt kell találniuk, ellenkező esetben nem tudják vállalni az F1-es szereplést, és a további működést.

Stephen Fitzpatrick, a csapat tulajdonosa szerint egy ázsiai konzorciummal előrehaladott tárgyalásokat folytattak, de az ügyletet nem sikerült időben lezárni, így az gyakorlatilag meghiúsult. Tavaly egy első látásra meglepő forgatókönyv is felmerült, e szerint Ron Dennis, a McLaren korábbi vezérigazgatója menthette volna meg a sereghajtó istállót.

Érdekes lehetett volna, hogy Dennis mit tud kihozni a Manorból Forrás: AFP

„Megerősíthetem, hogy komoly tárgyalások nem történtek azzal kapcsolatban, hogy Ron Dennis megvásárolja a csapatot” – közölte Craig Slater, a Sky Sports tudósítója a Manor gyára mellől.

A pletykát alátámasztotta az is, hogy Zak Brown, a McLaren új igazgatója a Financial Timesnak elismerte, hogy „feszültség alakult ki” a tulajdonosok között.

„Nem kell atomtudósnak lenni ahhoz, hogy erre rájöjjünk. Szándékosan a saját dolgommal foglalkozom, és tudom, hogy az összes részvényes világbajnoki címeket akar.”

Mi lesz most a Manorral?

Bár a csődvédelem még nem jelenti automatikusan a csapat megszűnését – hiszen 2015 elején is megmenekültek innen -, de a Manor ezúttal igen komoly bajban van, hiszen másfél hónap múlva kezdődnek a tesztek, és két hónap múlva el kell szállítani az új felszerelést az Ausztrál Nagydíj helyszínére. Ehhez képest Craig Scarborough, több szaklap műszaki szakértője arról írt a Twitteren, hogy a csapat dolgozóival közölték, hogy keressenek új állást maguknak.

A Manor most tényleg nagy bajban van Forrás: DPPI media/Florent Gooden

Az F1 technikai ügyeiben szintén otthonosan mozgó szakblogger, Matt Somerfield szerint „innen már nincs visszaút” a Manor számára, mert az alkalmazottak fizetése mostantól nem garantált, és úgy tudja, hogy a beszállítóktól származó alkatrészek sem érkeztek meg a csapathoz. Ebből adódóan nem valószínű, hogy az autókat időben sikerül majd megépíteni, még akkor sem, ha sikerülne befektetőt találni a csapat megóvásához.

A szabályváltozások miatt a tavalyi autó ezúttal már egyáltalán nem használható.

Somerfield szerint a Manor új autója átment már a törésteszten, egy névtelen kommentelője viszont azt állítja, hogy „ez nem is állhatna távolabb az igazságtól” és „az új tervek még csak el sem készültek. Úgy tűnik, Stephen Fitzpatrick olyan valószerűtlenül látja a helyzetet, mint a HRT és a Caterham, amikor értékesítést akartak. Túlértékeli a csapatot és a saját helyzetét. Inkompetens tulajdonos, és az emberek is, akik körbeveszik.”

Fitzpatrick, Wehrlein és Ryan az előző szezon előtt Forrás: Manor/Facebook

Bár a Manor mindössze 1 pontot szerzett a tavalyi szezon során, a csapatnál olyan neves szakemberek dolgoznak, mint Dave Ryan, a McLaren korábbi sportigazgatója, Nick Tombazis, a Ferrari korábbi aerodinamikai specialistája vagy Luca Furbatto, a Toro Rosso korábbi főtervezője.

A helyzet igen rossz üzenet az F1 új tulajdonosa, a Liberty Media és általában a brit autóversenyzés számára,

mivel Silverstone is azt fontolgatja, hogy kirúgja a Brit Nagydíjat az idei futam után. Adam Parr, a Williams korábbi, és a Cosworth jelenlegi igazgatója a Twitteren azt írta: „Egy 8 milliárd dollárt érő, 400 millió fős közönséggel rendelkező sport nem tud eltartani 11 csapatot? Követeljünk fair playt az F1-ben?”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!