A hibrid F1 csak egy marketinglufi

Efficiency equals performance - as the F1 race car (W05 Hybrid) is about 35 percent more efficient as its predecessor, so is the upcoming S 500 PLUG IN HYBRID: it offers 325 kW of power and 650 Nm of torque. It, has an electric drive range of 33 kilometre
Efficiency equals performance - as the F1 race car (W05 Hybrid) is about 35 percent more efficient as its predecessor, so is the upcoming S 500 PLUG IN HYBRID: it offers 325 kW of power and 650 Nm of torque. It, has an electric drive range of 33 kilometres and a certified fuel consumption of 2,8 litres for 100 kilometres
Vágólapra másolva!
Ross Brawn után napjaink másik kiemelkedő F1-es mérnökzsenije, Adrian Newey is az erőforrások szerepének átgondolását javasolja.

A Mercedes korábbi F1-es csapatfőnökéhez, Ross Brawnhoz hasonlóan Adrian Newey, a Red Bull főtervezője is úgy véli, át kellene gondolni az F1-ben az erőforrások szerepét. Newey korábban is bírálta a jelenlegi motorszabályt, ami a 2014 és 2016 között túlzottan nagy jelentőséget tulajdonított az erőforrásoknak a karosszéria ellenében.

Newey ideiglenesen a háttérbe is vonult, az elmúlt években kevésbé vette ki a részét az F1-es Red Bull megtervezéséből, inkább az Aston Martin részére készített félig utcai, félig versenyautót, a hamarosan gyártásba kerülő AM-RB 001-et. A 2017-es autó előkészületeibe a hírek szerint jobban belefolyt, de kérdés, hogy az F1 permanensen vissza tudja-e csábítani őt.

A Mercedes már az F1-es hibrid-korszak kezdetén elkezdte összekötni a verseny- és utcai autóit Forrás: Daimler

„A személyes véleményem a motorokkal kapcsolatban vitákat fog szítani, de szerintem az egész egy lufi, amit néhány autógyártó ki akar emelni, mert szerintük javítja az utcai autóikat. Ha ez így lenne, akkor ezeknek a gyártóknak legkésőbb 5 éven belül látványos előnyre kellene szert tenniük az ellenfeleikhez képest az autóipari szektorban” – nyilatkozta Newey a Sky-nak.

Newey kijelentette, teljesen ellenzi a Liberty Media által javasolt költségplafont – amit a Ferrari is megvalósíthatatlannak tart -, szerinte inkább olyan szabályokat kellene írni, amelyek nem költekezésre ösztönzik a csapatokat.

Íme Newey félig utcai sportautója Forrás: Aston Martin

„Az F1 technikai erődemonstráció az autógyártóknak, például a motorok terén vagy látványosság, ami az emberről és a gépről szól? – tette fel a kérdést, amit Brawn is nemrég feszegetett. „Ezt mindenki másként látja. Szerintem ennek a versenyzők csatájának kellene lenni, kiegészülve a mérnökök kreativitásával. Nem szabad, hogy csupán a (dologi) erőforrásokra korlátozódjon a küzdelem, ami a mérnökök oldalán kezdett így alakulni.”

A költségplafont nehéz lenne bevezetni, de az aerodinamikai fejlesztések által vezérelt karosszériás részlegeknél be lehetne vezetni megszorításokat. Sokkal keményebben is korlátozhatnánk a kutatásokat, talán az egész szélcsatornát elvethetnénk, visszfoghatnánk a CFD futtatásokat, és akkor nem kellene ennyi mérnök sem.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!