Társoldalunk:
Hírlevél

Red Bull: A Mercedes fölénye ártott az F1-nek

2017.01.02. 14:14

Christian Horner megérti, hogy az emberek elfordulnak a sporttól, ha előre lehet tudni, hogy ki nyer, de szerinte 2017-ben izgalmasabb korszak kezdődhet.

Nagy érdeklődés övezi a 2017-es F1-es szezon márciusi kezdetét, mert egyelőre senki sem tudja, hogy folytatódik-e a Mercedes három éve tartó diadalmenete, vagy ismét kiéleződik a verseny a győzelmekért és a világbajnoki címekért. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy véli, az Ezüstnyilak fölénye nem tett jót az F1-nek.

„Látható egy trend a nézettségi adatokban, egészségtelen helyzetet teremt, ha előre lehet tudni, hogy ki lesz a pole pozícióban, és ki fog nyerni – nyilatkozta Horner az ESPN-nek. – A Mercedes 59-ből 51 futamot megnyert az előző három évben. Nem lehet hibáztatni a közönséget, mert kiábrándultak ebből.”

A Mercedes mindig legalább egy lépéssel a Red Bull előtt jártForrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Clive Mason

Horner szerint a 2016-os mexikói és brazil futam adott reményt, mert láttatta, hogy izgalmakkal igenis felélénkül a közönség érdeklődése. A rutinos csapatfőnök úgy véli, ezt kellene évi 20 futamra átmenteni. Erre akár az idei új technikai szabályok is lehetőséget adhatnak.  

Nem olyan radikálisak, mint a 2008/2009-es szabályváltozások, de nagyszabásúak, és felboríthatják a sorrendet bizonyos fokig, de ezt csak idővel tudjuk majd megmondani, most lehetetlen előre látni. Lehet, hogy a Mercedes még nagyobb előnybe kerül, de lehet, hogy nem. Ezt csak az első három verseny után tudjuk majd megmondani.”

A Red Bull már a 2017-es gumikat is az elsők között kezdte tesztelniForrás: Red Bull / Twitter

A Red Bull csapatfőnöke viszont úgy véli, esztétikai szempontból mindenképpen előrelépés lesz az F1-ben a 2017-es szezon, mert az új autó „lenyűgözően mutat, úgy, ahogy egy Forma-1-es autónak kell. Már csak a hanggal kell valamit kezdeni.”

„Mi terjesztettük be a szabálytervezetet, és azt egyhangúlag elfogadták, csupán némi finomhangolásra volt szükség. A McLaren lebutított némi aerodinamikai szempontot, de csak kis mértékben, és alapvetően megmaradt a koncepció, amit pár éve bemutattunk.”

A Mercedes inkább a Ferraritól tart?

2014 óta az az elsődleges kérdés, hogy a Mercedes által elhullajtott futamgyőzelmeket melyik ellenfelük orozhatja el. 2014-ben a Red Bull, majd 2015-ben a Ferrari húzott be 3-3 versenyt, tavaly pedig ismét a Red Bullnak jutott 2 elsőség. Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója az olasz La Gazzetta dello Sportnak ismét a Ferrarit emelte ki.

„2012-ben és 2013-ban nem a Mercedes volt a favorit, aztán jöttek a szabályváltozások, és sikeressé váltunk – mondta. – Ez a Ferrarival is megtörténhet, mert a lehetőségeik és az erőforrásaik megvannak ahhoz, hogy sikeressé váljanak – tette hozzá. – „Meggyőződésem, hogy (Sergio) Marchionne és a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene a helyes irányba viszik a Ferrarit.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!