Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel szerint az aerodinamikán, a motoron, valamint a gumik felmelegítésén kell leginkább javítaniuk. A csapat nem büszke az idei évre, de a német úgy véli, szépen fejlesztették az autót, csak a szerencse nem mindig szegődött melléjük.

A Ferrari teljesítménye rapszodikus volt az elmúlt években, és idén enyhén lefelé indultak el a hullámvasúton. A tavalyi három győzelmük után joggal reménykedtek, hogy a 2016-os szezonban még jobban megszorongathatják a Mercedest, ehelyett azonban beelőzte őket a Red Bull, és

lehet, hogy az egyéni pontverseny első négy helyéről mindkét Ferrari-pilóta kiszorul.

Kimi Räikkönennek minimum a 3. helyen kellene végeznie Abu-Dzabiban, hogy Max Verstappen elé kerüljön, de az utóbbi hónapok alapján inkább Sebastian Vettelnek kell izgulnia a 4. pozíció megtartása miatt. Jelenleg 5 pont az előnye a holland előtt, és elismerte: csapata nem lehet büszke az idei produkciójára.

"Kőkeményen dolgozunk, nagyon elkötelezettek vagyunk. Természetesen másra vágytunk idén, de ez számos okból nem valósult meg. Az autóval összességében szépet léptünk előre a tavalyihoz képest - jelentette ki Abu-Dzabiban.

de a körülmények nem mindig voltak tökéletesek. Nem lehetünk büszkék az idei évre, és nem is vagyunk azok, hiszen úgy vágtunk neki a szezonnak, hogy a vb-címért akarunk harcolni."

Vettel rajongókkal találkozik az Abu-dzabi Nagydíj előtt Forrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

A 2017-ben hatályba lépő új technikai előírásokkal átrendeződhet az erősorrend attól függően, hogy az egyes csapatok mennyivel teszik gyorsabbá autóikat. Vettel szerint a Ferrarinak három tényezőre kell figyelnie, ha hasznot akar húzni a változásokból.

"Jövőre gyökeresen megváltoznak a szabályok, és idén hiányzott tőlünk némi leszorítóerő a fő vetélytársainkhoz képest - állapította meg. - Az év eleje óta nagyon jó munkát végeztünk, az erőforrással és úgy összességében is, de még mindig nem tartunk ott, ahol lenni szeretnénk. Főleg szombatonként a Mercedes továbbra is képes trükköt bevetni, és többet kihozni a (motorjából), mint a többi gyártó."

"Alighanem ezen a két területen voltak a legnagyobb hiányosságaink idén, ezekre fogunk összpontosítani jövőre. Ha egy harmadik tényezőt is meg kellene nevezni, időnként küszködtünk azzal, hogy a megfelelő tartományba hozzuk a gumik hőmérsékletét."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!