Társoldalunk:

Alonso: Az F1 már nem gyorsabb a GP2-nél

2016.11.25. 21:36

A kétszeres világbajnok szerint a sivatagban olyan F1-es autót vezetni, mint a brazíliai esőben. Kevin Magnussen úgy véli, túltolták az F1-es erőforrások teljesítményét.

Meglepő véleményeket osztott meg Kevin Magnussen és Fernando Alonso a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj előtt. A sivatagi verseny nem csak az idei szezont, hanem az F1 aktuális korszakát is lezárja, hiszen jövőre új szabályok szerint építenek az eddiginél agresszívabb autókat, amelyek várhatóan sokkal gyorsabbak lesznek a jelenlegi modelleknél. Alonso szerint erre szükség is van.

„Olyan, mintha esőbe vezetnénk, mint az előző nagydíjakon – lamentált a McLaren pilótája a tapadás hiánya miatt. – Nem hiszem, hogy a homok okozza, hanem a gumik, amik csak néhány pályán működtek. A többin mindenkinek alkalmazkodni kellett hozzájuk, és nagyon lassan vezettünk. A hosszabb etapokon itt 1:47-es és 48-as köröket futottunk. A GP2-es autók is képesek voltak 1:47-re, ennyit erről.”

Alonsónak túl lassú az F1 - galériával!Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Alonso már korábban is használta szitokszóként a GP2-t, amikor kiabálva szidta a 2015-ös Honda erőforrást, és az idén folyamatosan azt hangoztatta, hogy ha nem lesz nagyobb élmény az F1-es autók vezetése, távozik a világbajnokságból. A Renault versenyzője, Kevin Magnussen is úgy véli, a tapadás nem elég jó a teljesítményszinthez képest.

Ahogy az F1 most áll, az embernek mindig vissza kell fognia magát – vélte. – Kompromisszumot kell találni, és nem mindent kisajtolni az autóból. Nem az a lényeg, hogy mindent beleadjunk, és mindent kihozzunk a körből, inkább jól össze kell rakni. Manapság nincs benne kockázat, de remélem, hogy ez jövőre megváltozik.”

Magnussen a nagyobb gumiktól és a jobb leszorítóerőtől várja a megváltást, mert szerinte a mostani autók „túl erősek” az aerodinamikai képességekhez.

„Mindig csúszkálunk, és túlságosan kipörögnek a kerekek. Soha sem érezni azt, hogy odaragadunk a pályához. Amint kihajtunk a bokszból, máris túlléptük a határainkat. Ez nagyon könnyű, arról szól az egész, hogy jól egyensúlyozzunk, és ez nagyon más, mint amit szeretek.”

A Renault pilótája ahhoz hasonlította a helyzetet, amikor a belépő szintű, és ebből következően puritán Formula Fordokat felszerelték szervokormánnyal és gumimelegítőkkel. „Az is túl könnyű lett” – jegyezte meg.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!