A Haas az egész idényben 2017-re készült

Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Lewis Hamilton, Mercedes AMG Petronas, Brit Nagydíj
Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton (L) and HAAS F1 Team's French driver Romain Grosjean drive during the qualifying session at Silverstone motor racing circuit in Silverstone, central England, on July 9, 2016, ahead of tomorrow's British Formula One Grand Prix. Lewis Hamilton completed a clean sweep by topping the times ahead of Mercedes team-mate and rival Nico Rosberg in Saturday’s crash-interrupted final practice for the British Grand Prix at Silverstone. / AFP PHOTO / BEN STANSALL
Vágólapra másolva!
Grosjean optimistább a következő szezont illetően, mint a csapata, és annak örülne, ha előrébb lépnének a konstruktőri tabellán. Az újonc alakulatnak fejlődnie kell, hogy gyorsabban reagáljanak a felmerülő problémákra.

Ahogy a drasztikus technikai szabályváltozások előtti években lenni szokott, a Forma-1-es csapatok fokozatosan egyre kevesebb erőforrást szenteltek a 2016-os autók fejlesztésének, mert az idén szerzett előnyből jövőre alig tudnának bármit is hasznosítani – mint ismert, 2017-ben vadonatúj előírások lépnek érvénybe az aerodinamikával és a gumikkal kapcsolatban.

Az Autosport információi szerint az újonc Haas egyike volt azon csapatoknak, amelyek a legkorábban a jövő évi modelljükre kezdtek koncentrálni, mivel

május óta semmit sem teszteltek a szélcsatornában a 2016-os verzióhoz.

Azzal már március és május között is csupán néhány szimulációt hajtottak végre a hetente engedélyezett 65-ből, a többit a 2017-es autó vizsgálatához rendelték.

Grosjean reméli, a Haas jövőre továbbfejlődik Forrás: AFP/Ben Stansall

Ez megmagyarázza, miért esett vissza a teljesítményük: az első négy versenyen – némi szerencsével – 22 pontot gyűjtöttek, azóta viszont csupán 7-et. Romain Grosjean azt mondja, a szélcsatornás fejlesztési menetrendjük a hosszú távú célokat szolgálta.

- nyilatkozta a francia versenyző. - Sok munka vár ránk, de az emberek látják, hogy komolyan vesszük a feladatot, összeszedettek vagyunk, fizetjük a számlákat, és versenyzünk is, méghozzá nem is rosszul."

"Egyre többen csatlakoznak hozzánk, gyarapszik a csapat. Úgy gondolom, jövőre jobban teljesíthetünk, mint idén."

Gyorsabban kell reagálniuk a problémákra

A Haas vezető versenymérnöke, Ajao Komatszu nemrég kevésbé tűnt optimistának a következő szezont illetően, mert a felkészülésük kicsit megcsúszott, és érzése szerint a tehetősebb csapatok idény közben többet fejleszthetnek náluk, így például reális veszély, hogy a Renault mögé csúsznak az erősorrendben.

Grosjean azonban annak örülne, ha jövőre "jobban szerepelnénk a konstruktőri bajnokságban, a 7. helyen, vagy még előrébb végezve." A szezonzáró előtt jelenleg a 8. pozíciót foglalják el. A Motorsport.com-nak arról beszélt, hogy a forgatókönyv alapján ezt lehetségesnek tartja. "Az volt az elképzelésünk, hogy 2016-ben bemutatkozunk az F1-ben, 2017-ben pedig javítunk a teljesítményünkön" - mondta.

2016-ban egyszer sem járt szélcsatornában a 2016-os autónk. Az év elejére elkészült, de utána nem készítettünk hozzá fejlesztéseket."

A francia volt számos alkalommal sopánkodott műszaki, leginkább a fékekkel kapcsolatos problémák miatt. Úgy véli, mindenképp fejlődniük kell abban, hogy gyorsabban oldják meg a felmerülő nehézségeket.

"Időbe telt, mire megfelelő lett az adatminőségünk. Az első évben felfedeztük a gyenge pontjainkat, hogy mely alkatrészek, adatok minőségén kell csiszolnunk. A reakcióidőnkön szintén javítanunk kell - jelentette ki. - Nem szabad, hogy szombat este vegyük észre, hogy (pénteken) az első és a második szabadedzés között valami történt az autóval. Ezt már az FP2-n, vagy rögtön utána ki kell szúrnunk."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!