Vettel azért kapott tíz másodperces büntetést a mexikói futam után, mert az egyik féktávon védekezés közben leszorította Daniel Ricciardót. A Ferrari a Brazil Nagydíj előtt azt állította, új bizonyítékokat kapart elő a német védelmében, de mivel
a Mexikóban dolgozó sportfelügyelők egy telekonferencia keretében úgy ítélték meg, hogy a főleg GPS-adatokra hivatkozó beadvány nem tartalmazott új elemeket, nem vizsgálták újra a vitatott esetet.
A Ferrarinak még megvolt a jogi lehetősége arra, hogy megfellebbezze a sportfelügyelők elutasító döntését – ezen azért morfondíroztak, hogy kiderüljön, pontosan milyen manőverek megengedettek az új „Verstappen-szabály" értelmében.
Néhány héttel ezelőtt ugyanis szigorítottak a védekezés szabályain, és azóta Charlie Whiting versenyigazgatónak minden olyan esetet jelentenie kell a sportfelügyelőknek, amikor egy féktávon történő irányváltás miatt egy másik versenyző elkerülő manőverre kényszerül. A szigorítás első áldozata Vettel volt.