Vágólapra másolva!
Úgy érzi, az előző években használt abroncsokkal nem kellett volna tartani az autók vízen való felúszásától a Brazil Nagydíjon. Nem számított a megcsúszásra a célegyenes közepén.

A Brazil Nagydíjon nem tűnt úgy, hogy vészesen sok eső hullott volna, a versenyt mégis többször félbe kellett szakítani, mert nem voltak elég biztonságosak a körülmények, és a vizes pályán több autó ripityára tört. A sort a rajtrácsra tartó Romain Grosjean nyitotta, aki a Pirelli aktuális gumijait okolta a balesetéért.

"Nem is nyomtam padlóig a gázpedált. Borzasztóan kipörögtek a hátsó kerekek, és egyszerűen megpördültem.

- mondta. - Muszáj javítani az esőgumikon. Én nem is hajtottam keményen, ami mutatja, mennyire gyengén muzsikálnak az extrém esőgumik."

Hasonlóra utalt Kimi Räikkönen is, aki a 20. körben zúzta le a Ferrariját a célegyenesre fordító utolsó balos, egyébként padlógázos törésben. "Természetesen a pályától és számos egyéb tényezőtől is függ, de a korábbi években használt gumik simán megbírkóztak ekkora vízmennyiséggel anélkül, hogy az aquaplaning problémát okozott volna" - jelentette ki.

"Nem zuhogott nagyon erősen, de sok víz állt meg a pályán. Az jelentette a legnagyobb gondot, hogy az autó felúszott a vízen, és ez engem olyan helyen érintett, ahol nem számítottam rá: kicsúsztam az egyenesben. Majdnem megfogtam az autót, de a pályának egy elég rossz szakaszán sodródtam ki."

Räikkönen az esőgumikat okolja a kieséséért Forrás: Agęncia Estado/Copyright © Agęncia Estado. Todos os direitos reservados/Werther Santana

Vettel későn kapta el a fonalat

Räikkönen a 3. helyet vesztette el a kiesés miatt. Nem sokon múlt, hogy ekkor már Sebastian Vettel se legyen versenyben – ő a 10. körben forgott meg az utolsó „rendes" kanyarból kigyorsítva, és mázlija volt, hogy a füvön és az aszfalton átszánkázva elkerült mindent, ami kárt tehetett volna az autójában.

"Nem én voltam az egyetlen, akin kifogott az aquaplaning, de szerencsére nem szenvedtem balesetet" - mondta. A megpörgés és a bokszkiállás után a 15. helyről várta a verseny folytatását, innen kapaszkodott előre az 5. helyig. Végső pozícióját három körrel a cél előtt, Carlos Sainz megelőzésével szerezte meg.

"Jól sikerült a felzárkózás, bár nehéz volt. Küszködtem Carlos megelőzésével, nem tudom, miért tartott ennyi ideig, hogy elkapjam a ritmust az autóban. Addigra viszont már késő volt - nyilatkozta.

Előtte még a fantasztikus formában lévő Max Verstappent is megpróbálta maga mögött tartani, hiába.

A hollanddal megint összehoztek egy vitatható manővert:

a Red Bull pilótája az utolsó kanyarnál nem sok helyet hagyott Vettelnek, akinek ez nem volt ínyére. "Fej-fej mellett haladtunk, látott engem, de még mindig az én autóm orra volt egy picit előrébb. Sokkal gyorsabb volt nálam, csak az volt a kérdés, melyik kanyarban előz meg. Nem volt nehéz a manővere, de nem hiszem, hogy korrekt volt" - vélekedett a német, aki ezúttal szalonképesen jelezte panaszát a rádión.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!