Vágólapra másolva!
A 2. hely könnyen az övé lehetett volna a Brazil Nagydíjon, de nem bánja, hogy a Red Bull kockáztatott. Ricciardo viszont bosszantó versenyen van túl.

Hiába nyerte Lewis Hamilton a Brazil Nagydíjat, a verseny legnagyobb sztárja ezúttal Max Verstappen volt. A holland azok után állhatott fel a dobogóra, hogy egy szerencsétlen taktikai húzás miatt a 71. körös verseny 53. körében a 16. helyen találta magát. Ezután viszont megállíthatatlan volt, sorra előzte meg a riválisait, és végül a két Mercedes mögött a 3. helyen zárta a versenyt.

A 4. helyről induló Verstappen egy ideig a 2. helyen is haladt, miután Kimi Räikkönent és Nico Rosberget is megelőzte egy-egy újraindításnál, de a Red Bull még többet akart, és a győzelem reményében kockáztatott. A 40. kör környékén mindkét autójukra feltették az intermediate gumikat, ami végül rossz döntésnek bizonyult, mert az egyre intenzívebbé váló esőben vezethetetlenné vált az autójuk. Az újabb, kényszerű kerékcsere miatt visszaestek a mezőny végére, de

Verstappen nem bánja, hogy az istálló bevállalta a többiekétől eltérő taktikát.

Szerinte a futamot akkor sem nyerhette volna meg, ha nem kockáztatnak, így lényegében csak egy pozíciót bukott.

"A győzelem talán nem, de a 2. hely mindenképpen elérhető lett volna - nyilatkozta a futam után. - Elég biztosnak éreztem a 2. helyemet, de néha muszáj kockáztatnunk egy kicsit, és ma megpróbáltunk előrébb kerülni. Végül végrehajtottam néhány remek előzést, és ennek az eredménynek is nagyon örülök."

Verstappen szenzációsan vezetett az esőben Forrás: AFP/Nelson Almeida

A holland elmondta, a verseny elején, a Safety Car mögött eltöltött körök alatt tudatosan tervezte Räikkönen megelőzését. "Próbálgattam a különböző íveket, és találtam is egy jót. Tudtam, hogy ha Kimi más ívet választ, jó esélyem nyílik az előzésre - magyarázta. - Az egyenes végén bementem mellé, és megelőztem, ettől nagyon megkönnyebbültem."

Verstappen is azon versenyzők közé tartozott, akik nem egészen értették, hogy a versenyigazgatóság mi alapján döntötte el, mikor kell leállítani, illetve újraindítani a futamot, de igyekezett hasznot húzni a körülményekből. "Az első újraindítás után rosszabb volt a pálya állapota, mint korábban - vélekedett. - Jó tempót diktáltam, és Nicóval remek csatát vívtam a 3-as kanyarban. Utána megpróbáltam tartani a lépést Lewisszal, de

A sisakja is hátráltatta Ricciardót

A 19 éves holland teljesítménye még az egyik legnagyobb kritikusát, az édesapját is lenyűgözte. "Sok jó versenyt láttam már tőle, de a mai egyszerűen hihetetlen volt - áradozott Jos Verstappen. - A stratégiát nem találták el, az időjárás nem kedvezett nekik, de végül megérte rosszul időzíteni a bokszkiállást."

Daniel Ricciardo kevésbé volt lelkes a futam után, ő a felesleges kerékcsere után csak a 8. helyig tudott felkapaszkodni. "Bosszantó versenyen vagyok túl. A stratégiával mindig balszerencsénk volt - ahányszor kiálltunk kereket cserélni, mindig beküldték a Safety Cart, vagy meglengették a piros zászlót - panaszkodott az ausztrál, aki kapott egy 5 másodperces időbüntetést is, amiért Marcus Ericsson balesete után behajtott a már lezárt bokszutcába.

"A legnagyobb nehézséget a látási viszonyok okozták, mert

Többször felnyitottam, és megpróbáltam letörölni, de végig hátráltatott ez a korábban nem tapasztalt probléma - számolt be a furcsa jelenségről. "Kár érte, mert a 8. hely nem tükrözi az autónk valódi tempóját. Amikor tiszta volt előttünk a pálya, nagyon gyorsak voltunk."