Társoldalunk:
Hírlevél

Végre látszik, mennyivel fog nőni a leszorítóerő

2016.11.09. 10:01

A csapatok által a Pirellinek adott becslések között eleinte irreálisan nagy különbségek voltak, de mostanra kezdenek közelíteni egymáshoz az adatok.

Az nem titok, hogy az új aerodinamikai szabályoknak köszönhetően jövőre nőni fog a Forma-1-es autók leszorítóereje, a kérdés csak az, hogy mennyivel. A Pirellinek minél pontosabban kellene ismernie az értéket, különben nem tudja, mekkora terheléshez tervezze a 2017-es gumikat, csakhogy eleinte óriási, olykor többszörös különbségek voltak az egyes csapatok által szolgáltatott becslések között.

Ennek gyaníthatóan nem csupán az első szimulációk pontatlansága volt az oka, hanem az is, hogy az istállók vonakodtak kiadni a valódi adatokat, hátha azok az ellenfelek kezébe kerülnek.  

A Pirelli sportprogramjának technikai menedzsere, Mario Isola azonban a Motorsport.com-nak azt mondta, a becslések végre kezdenek közelíteni egymáshoz. A köridőkben előzőleg megadott 5-6 másodperces eltérések 1-2 másodpercre csökkentek.

Egyre közelebb kerülnek egymáshoz a becslésekForrás: Ferrari

„A csapatok szimulációi alapján lemodelleztük a gumikat, és a modellt a rendelkezésükre bocsátottuk. A munka folytatódott, utána kaptunk tőlük egy újabb becslést – magyarázta Isola. – Most azt látjuk, hogy az adatok beférnek egy szűkebb sávba. Sokkal pontosabbak lettek. Ezeket már használhatónak tartom, ami a 2017-es szezon elején várható teljesítményt illeti."

„2017 végére is kaptunk becsléseket. Azokhoz persze figyelembe kell venni az év közben a teljesen új autókkal várható fejlesztések ütemét, ezért a szezon végére vonatkozó becslések között valamivel nagyobb az eltérés. Az év elején az adatok már ugyanahhoz az értékhez közelítenek.

A jelenlegi szimulációkban is több mint egy másodperces különbség van, de az egy-két másodpercet már elég pontosnak tartom. Legalább nem öt-hat másodperccel vagyunk elcsúszva."  

A Pirelli egyelőre a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari által a korábbi autóikból átépített, közel a 2017-ben várható leszorítóerőt biztosító „öszvérekkel" teszteli a következő szezonra szánt gumik prototípusát.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!