A Red Bull soha nem is akart kiszállni az F1-ből

Forma-1, Daniel Ricciardo, Max Verstappen, Red Bull Racing, Malajziai Nagydíj
KUALA LUMPUR, MALAYSIA - OCTOBER 02: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer leads Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer on track during the Malaysia Formula One Grand Prix at Sepang Circuit on October 2, 2016 in Kuala Lumpur, Malaysia. (Photo by Charles Coates/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20161002-01514 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A tulajdonos, Dietrich Mateschitz elismerte, ő sem gondolta komolyan, amikor a tavalyi motorproblémák miatt a sport elhagyásáról beszélt. Verstappent Sennához hasonlítja, Sainzot is dicséri.

A Red Bull a tavalyi szezonban egyetlen versenyt sem tudott nyerni, és csak a 4. helyen végeztek a konstruktőri bajnokságban. Az istálló elsősorban a motorszállítóját, a Renault-t okolta a visszaesésért, emiatt a felek kapcsolata annyira elmérgesedett, hogy a Red Bull másik partnert kezdett keresni a 2016-os szezonra. Tárgyaltak a Mercedesszel, a Ferrarival és a Hondával is, de egyikükkel sem tudtak megegyezni, így végül mégis a Renault mellet maradtak - igaz, az idén TAG Heuer névre átcímkézve használják a franciák motorjait.

A Red Bull tavaly csak fenyegetőzött Forrás: 2016 Getty Images/Charles Coates

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz a motorokkal kapcsolatos bizonytalanság időszakában többször is kijelentette, hogy ha nem találnak megoldást, kiszállnak a Forma-1-ből.

Ezt a legtöbben csak a nyomásgyakorlás eszközének tartották, és legutóbbi nyilatkozatában ő maga is elismerte, hogy csak blöffölt.

"Igazából soha nem gondolkoztunk rajta - nyilatkozta a Marca című spanyol napilapnak, amikor a kiszállásról kérdezték. - Elméletileg persze úgy is alakulhatott volna a helyzetünk, hogy nem lett volna más választásunk, például ha egyetlen motorszállítóval sem tudtunk volna megegyezni."

Verstappen olyan, mint Senna?

A Red Bull formája sokat javult az idei szezonra, részben az erősebb Renault motoroknak köszönhetően. Két futamot is nyertek, egyet Daniel Ricciardo, egyet pedig Max Verstappen révén. Utóbbi májusban került fel a Red Bullhoz a fiókcsapat Toro Rossótól, és hamar bizonyította, hogy helye van egy élcsapatban.

Mateschitz szerint nem véletlen, hogy sokan Ayrton Sennához hasonlítják a rendkívül gyors, de egyesek szerint időnként túl agresszív pilótát.

"A veleszületett tehetségüket, a mentális erejüket és a versenyeken mutatott bátorságukat tekintve tényleg hasonlítanak - mondta az osztrák. - De Maxnak még bizonyítania kell, hogy éveken keresztül fenn tudja tartani ezt a tempót, a képességeit és az erejét. Senki nem tudhatja, hogy ez sikerül-e neki, de mi hiszünk benne."

Sainzot sem szabad leírni

Verstappen előző csapattársa Carlos Sainz volt, aki tisztességesen helytállt a holland ellen, és az idén Danyiil Kvjatnál is meggyőzőbb teljesítményét nyújt a Toro Rossónál. Mateschitz neki szintén nagy jövőt jósol, ezért tartják jövőre egy harmadik idényre is a fiókcsapatnál. "Carlos nagyszerű sportember, remek személyiséggel, karizmával és tehetséggel - nyilatkozta a tulajdonos. - Csak annyi a problémája, hogy Max és Daniel személyében két nagyon jó pilótánk van a Red Bullnál, a Toro Rosso pedig nem nyújt olyan erős teljesítményt, hogy felvegye a versenyt a Mercedesszel vagy a Red Bull-lal."

"Hiszek benne, hogy Carlosnak jót fog tenni újabb egy év a fiókcsapatunknál, ráadásul erősen reménykedünk benne, hogy jövőre jelentősen javulhat az autójuk teljesítménye."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!