Társoldalunk:
Hírlevél

Vettel túl messzire ment, büntetést érdemelt volna

2016.11.07. 11:32

Johnny Herbert tűrhetetlennek tartja, hogy Sebastian Vettel a rádión szidta a versenyigazgatót, szerinte ezt nem lett volna szabad következmények nélkül megúsznia.

Aki hiányolta a szenvedélyes versenyzői megnyilvánulásokat a Forma-1-ből, a Mexikói Nagydíjon extra menüben kapta meg az adagját. A főszereplő egyértelműen Sebastian Vettel volt ebben, aki verbális ámokfutásba kezdett azután, hogy Max Verstappen az első kanyart levágva védte meg a pozícióját, és a sportfelügyelők nem indítottak azonnal vizsgálatot ellene.

A Ferrari pilótája dühében Charlie Whiting versenyigazgatót is szidta, de az eset után bocsánatot kért tőle személyesen, majd levélben is – ezt honorálva az FIA megkegyelmezett neki, nem indítottak fegyelmi eljárást. A jelenleg televíziós szakértőként dolgozó korábbi F1-es pilóta, Johnny Herbert azonban – a Red Bull csapatfőnökéhez, Christian Hornerhez hasonlóan – szankcionálta volna Vettel viselkedését.

Herbert szerint Vettel túl messzire ment, amikor a sportfelügyelőt szidtaForrás: AFP/2016 Getty Images/Clive Mason

"A legrosszabb megjegyzése az volt, amit Charlie-ra tett. Úgy vélem, az már tűrhetetlen volt, ezért lépni kellett volna valamit ellene. Túl messzire ment - nyilatkozta Herbert a Reutersnek. - A felbőszült Sebastian Vettel ki szokott fakadni, amit hallani is szeretnénk, de időnként vigyáznia kell, hogy mit és hogyan mond ki."

Mindnyájan hallottuk, ahogy durván beszólt Charlie-nak, ami elfogadhatatlan. Valamit kapnia kellett volna, de büntetlenül elsétálhatott."  

Azt viszont nem úszta meg a német, hogy néhány körrel később a féktávon leszorította Daniel Ricciardót: utólag 10 másodpercet hozzáírtak az idejéhez, így Verstappen büntetéséből nem profitált, s csak 5. lett.

Herbert nem értett egyet a sportfelügyelők ítéletével.

"Meglepett, hogy büntetést kapott érte. Én ilyen manővereket akarok látni, mi baj volt vele? - tette fel a kérdést. - Ketten egymásnak feszültek, semmi kivetnivalót nem találtam benne. Én úgy vagyok vele, hogy hagyni kellene a pilótákat versenyezni."

A féktávon történő irányváltások a „Verstappen-szabály" bevezetése, az USA Nagydíj óta esnek szigorúbb megítélés alá.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!