Társoldalunk:
Hírlevél

Visszakövetelik a kavicságyakat az F1-es pályákra

2016.11.02. 20:32

A Red Bull részéről a csapatfőnök és Daniel Ricciardo is a kavicságyak feltámasztásáért kampányol, mert azokkal szerintük nem lenne vita, hogy valaki előnyt szerzett-e vagy sem egy kanyar levágása során.

Az új Forma-1-es pályákra már szinte egyáltalán nem telepítenek kavicságyakat, és a régebbieken, így például a Hungaroringen is fokozatosan felszámolják őket. Rendszeresen felmerülő téma ugyanakkor, hogy ezt a klasszikus biztonsági elemet célszerű lenne gyakrabban alkalmazni, mert

a bukóterek aszfalttengere miatt a versenyzők bátrabban vállalnak kockázatokat, és nem bűnhődnek meg, ha túlfeszítik a húrt.  

Ez legutóbb a mexikói futam kapcsán került terítékre, amelynek rajtjánál a Mercedes egyik pilótája sem a fehér vonalakon belül evickélt át az első kanyarkombináción, míg Max Verstappen Sebastian Vettel ellen védekezve vágta le azt – a holland utólag időbüntetést is kapott emiatt.

Hamilton levágta a kanyart az elfékezése utánForrás: AFP/2016 Getty Images/Mark Thompson

A Red Bull csapatfőnöke úgy véli, ideje visszatérni a kavicságyakhoz néhány helyen. "Meg kellene vizsgálni, hogy ha a pályák első kanyarja mögé kavicságyat fektetnének, annak nagyobb visszatartó ereje lenne-e a pályaelhagyásokkal szemben, mint az aszfaltozott bukótereknek - idézte Christian Hornert a Motorsport.com. - Max manővere miért volt más, mint ahogy Lewis vezetett a monacói sikánban (Daniel Ricciardo ellen védekezve)? Vagy az itteni első kanyarban?"

"Rendre a sportfelügyelők ítélik meg az egyes vitatott eseteket. A kavicságyakban meglakolnának a hibázó pilóták, ilyen egyszerű az egész."

Versenyzője, Daniel Ricciardo is hasonló véleményt fogalmazott meg.

A kavicságyak híve vagyok, mert elrettentő erejük van.

Még ha nagy sebességgel át is hajtunk rajtunk, a hűtőkbe és a gumikra kavicsok ragadnak, ami egyfajta retorzió" - nyilatkozta.

"Nem tetszik, hogy a versenyzők védekezés közben hibázhatnak, átrepeszthetnek a kanyaron és mehetnek tovább. Szerintem nem volt helyes, amit Lewisszel történt az első kanyarnál. Az első kör mindig létfontosságú, és aki ekkor hibázik, annak bűnhődnie kellene."

Egérutakat a kanyarokhoz!

A kavicságyakkal szembeni egyik ellenérv az, hogy bár általában lelassítják a betévedő autókat, a fékhatást lényegesen gyengítik. A Mexikói Nagydíj hétvégéje előtt Bernie Ecclestone hangzatosan úgy fogalmazott: azzal oldaná meg az ügyet, hogy minden kanyar mellé falat emelne, és akkor nem lenne probléma a pálya elhagyásával.

Nico Hülkenberg szerint már az is előrelépést jelentene, ha bizonyos kanyaroknál kötelező kerülőutakat jelölnének ki a bukótérben azoknak, akik elvétik az adott fordulót, hogy összességében ne nyerjenek időt. "Valami olyasmi kellene, mint amit Szocsiban vagy Monzában használnak. Ott meg kell kerülni egy táblát" - mondta. A montreali utolsó sikánnál nemrég szintén ezt a megoldást kezdték alkalmazni.

Hülkenberg Hamilton mexikói rajtjáról azt mondta, hogy "azzal a féktávval esélye sem volt bevenni a kanyart."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!