Társoldalunk:
Hírlevél

Vettel: Nem Alonso a gondunk, hanem a tempónk

2016.10.29. 22:31

Váratlanul gyengén szerepelt a Ferrari a Mexikói Nagydíj időmérőjén, ráadásul Kimi Räikkönen autója el is romolhatott. Sebastian Vettel nem tart attól, hogy büntetést kap Lewis Hamilton feltartásáért.

Felmelegedett a pálya a Mexikói Nagydíj időmérő edzésére, és valószínűleg ez nem tett jót a Ferrarinak, mivel pilótáik a szuperlágy gumikkal futott Q3-ban csak a 6. és a 7. helyet tudták megszerezni. Ezúttal is Kimi Räikkönen volt a gyorsabb, Sebastian Vettel csak a 4. rajtsorba ért oda. A Sky Sports riportere egyszerűen megkérdezte tőle, hogy mi történt az időmérőn.

„Nem látta? – kérdezett vissza mosollyal az arcán. – Egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. Küszködtünk a szuperlágy gumikkal. A lágyakon nagyon jók voltunk, gyorsabbak, mint a szuperlággyal, és ez nincs rendjén. Nem vagyunk elégedettek az eredménnyel.”

Alonso és Vettel a délelőtti szabadedzésen is egymásra találtForrás: AFP/Yuri Cortez

Vettel valójában 4 ezreddel gyorsabb volt a szuperlágy gumikat használva, de ez elhanyagolható különbség, hiszen a pole pozíciót megszerző Lewis Hamilton több, mint 4 tizedmásodpercet faragott a Q2-es eredményén a Q3-ban. Ugyanekkora előrelépés Vettelt a 3. helyre katapultálta volna.

Nem csak ez okozott fejfájást számára, a Q1-ben fel is tartotta Hamiltont, de nem indult vizsgálat ellene.

„Fogalmam sem volt arról, hogy jön. Túl későn szóltak, de az én hibám volt. Ha meg akarnak büntetni, csak rajta, én már nem tudok mit kezdeni ezzel.”

A riporter felvetette Vettelnek, hogy tegnap még idiótának nevezte Fernando Alonsót, aki feltartotta őt, de a Ferrari pilótája nem látott párhuzamokat. „Úgy tűnik, ő mini versenyt fut, és élvezi. Szerintem a szabadedzéseken ennek semmi értelme, de ez nem is számít, mert a lényeg az, hogy ma nem szállítottuk az eredményt.”

Räikkönen javított a szuperlágy gumikkal, de így sem volt elég gyorsForrás: AFP/2016 Getty Images/Lars Baron

A gumikkal kapcsolatos helyzetet alátámasztja, hogy Vettel már a csapatrádión is dicsérte az autót a lágy abroncsokkal futott Q2-es etapja után, és azt mondta, ki kellene találni, hogy a szuperlágy gumikkal miért nem viselkedik olyan jól a Ferrari. Kimi Räikkönen hasonló tapasztalatokról számolt be az időmérő után.

A Q1 igen jól ment, semmi gondom nem volt, és az autó is jobban viselkedett, mint a délelőtt során tette – nyilatkozta Räikkönen. – A Q2 kissé küzdelmesen alakult, nehezemre esett úgy működésre bírni a gumikat, ahogy szerettem volna. A végén aztán valami furcsának tűnt az autóban, és az utolsó körben is rendellenességek történtek” – nyilatkozta a finn, akit rádión arról tájékoztatott a mérnöke, hogy talán elromlott autójának motorja.

Nem tudom, mi lehetett, de az egyenesben utána már nem volt jó a tempóm.”

Räikkönen a Q2-ben elhasznált egy szuperlágy szettet is, mert a lágy gumival futott körei után még egy etapot elkezdett, de értékelhető kört nem futott velük, így Vettelhez és a két Mercedeshez hasonlóan ő is a lágy abroncsokkal kezdheti majd meg a Mexikói Nagydíjat.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!