Társoldalunk:

Hamilton az idén jobban érzi magát a mexikói pályán

2016.10.29. 01:22

Tavaly simán kikapott Rosbergtől a futamon, az idén viszont mindkét pénteki szabadedzésen ő volt a gyorsabb. A pontverseny éllovasát meglepték a körülmények.

A Mercedes versenyzői egyetértettek abban, hogy a mexikói közönség már pénteken varázslatos hangulatot teremtett a pályán, ezen kívül viszont Lewis Hamilton és Nico Rosberg eltérő tapasztalatokat szerzett a pénteki szabadedzéseken. A világbajnoki címvédő mindkét tréningen gyorsabb volt a tavalyi futamgyőztesnél, és bár délután Sebastian Vettel jobb kört futott nála, még a Ferrari pilótája sem hitte, hogy megszoríthatja az Ezüstnyilat.

„Egész jó napunk volt a hétvégi programunk tekintetében – vélte Hamilton. – Az autók nyilvánvalóan gyorsabbak lettek, de a köridők már most is nagyon jók. Az autó jobban viselkedik, mint a tavalyi, és sokkal magabiztosabb vagyok, mint amikor először jártam ezen a pályán, és remélem, hogy ezt a hétvége később szakaszaira is át tudom menteni.”

Küszködött a gumikkal, és ki is csúszott, de így is az egyik leggyorsabb voltForrás: Daimler AG/Daimler AG/Wolfgang Wilhelm

A futamot tavaly Rosberg nyerte, ezúttal megelégedhet a 2. hellyel is, hogy folytassa útját az idei világbajnokság esetleges megnyerése felé. A pénteki napot szokatlannak nevezte a váratlanul alacsony hőmérsékletek és a gyenge tapadású aszfalt miatt, így gyors ütemű tanulásra volt szükségük, hogy megértsék a gumik működését. Összességében „rendben” volt a napja.

„Estére maradt némi házi feladatunk, de az autó jól viselkedik a közepes keverékű gumin, de még ott is találhatunk némi teljesítményt. A Ferrari ma nagyon gyorsnak tűnt, nagy fenyegetést jelentenek majd, úgyhogy meglátjuk, mi lesz holnap” – foglalta össze.

Rosbergnél még nem állt össze az autó beállításaForrás: Daimler AG/Daimler AG/Wolfgang Wilhelm

Nem csak Rosberg, a Mercedes-csapat technikai vezetője, Paddy Lowe is elismerte, hogy „nem igazán készültek” a nagyon hűvös időjárásra, de ezen kívül problémamentesen teljesítették a programjukat.

A motorral és a fék beállításaival sokkal többet foglalkoztunk a szokásosnál, mert a tengerszint feletti magassághoz kellett igazítani őket. Az adatok szempontjából bonyolult nap volt, nehezen hasonlítjuk össze az eredményeinket az ellenfelekkel. Most úgy áll, hogy az első három között szoros a helyzet.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!