Az F1-es glória olyan, mint egy szem elé húzott sapka

Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kevin Magnussen, Renault
MAGNUSSEN Kevin (dan) Renault F1 RS. 16 driver Renault Sport F1 team ambiance portrait testing the HALO protection system during the 2016 Formula One World Championship, Mexico Grand Prix from october 27 to 30 in Mexico - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI
Vágólapra másolva!
Kevin Magnussent nagyon zavarta a kilátásban, amikor kipróbálta, ezért más megoldás kifejlesztését javasolja. Pascal Wehrlein azt mondta, idővel meg lehet szokni a fejvédő eszköz jelenlétét a pilótafülkében ülve.

A Mexikói Nagydíj első, még pénteki edzésén újabb versenyzők ismerkedhettek meg vezetés közben a glóriaként ismertté vált fejvédő eszközzel. Ezúttal többnyire a mezőnynek rendszerint a második felébe tartozókon volt a sor, hogy kipróbálják, így a sauberes Felipe Nasr, a renault-s Kevin Magnussen és a manoros Pascal Wehrlein is lehetőséget kapott erre.

Magnussen már korábban sem volt elragadtatva az eszköztől, és a tesztelés után sem változott a véleménye. "Nem lelkesedem érte. Idegen elemnek tűnik. Olyan a kilátás, mintha a szemünk elé lehúztunk volna egy sapkát: látjuk, merre haladunk, de mást nem. Nem tetszik – nyilatkozta. - "A kilátás nem olyan jó, mint reméltem. Azokon a pályákon, ahol szintemelkedések vannak, ez probléma lesz."

Magnussen a glóriával Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

Felipe Massa az UOL-nak azt mondta, szerinte csak az egyenesekben szűkíti a látóteret a glória, és inkább azt tartja problémásnak, hogy miatta nehezebb ki-be szállni az autóba. Ezt mások is említették korábban.

Wehrlein sem barátkozott meg könnyen az év elején felbukkant védőkerettel, de úgy érzi, némi összeszoktatás után mindenki elfeledi a szokatlan látványt. "Nagyon furcsának éreztem - mondta a glóriáról. - Abnormálisnak tűnik, amikor először vezetünk vele – mindig ezt érezzük, amikor olyasvalami van a szemünk előtt, aminek nem kellene ott lenni."

A német versenyző egyébként szinte rögtön kigurult az egyik kanyarnál a fűre lassú tempóval, amikor kihajtott a garázsból az újítással. "Valamiért nem figyeltem - mondta. – Talán még aludtam. Reggel 6-kor keltem, ami talán túl korai volt számomra."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!