Társoldalunk:
Hírlevél

A Red Bull szentül hiszi, hogy jobban taktikázott a Mercedesnél

2016.10.29. 23:04

A Red Bull kalkulációja szerint összességében jobban megéri a kevésbé tartós szuperlágy gumin rajtolni, mint az elvileg strapabíróbb lágyon, ahogy ezt a Mercedes tenni fogja. Ricciardo nem érti, hogy ilyen pocsék balansszal hogy tudta megszerezni a 4. rajthelyet.

A Red Bull versenyzői nem tudtak jó köröket kicsiholni a szuperlágy gumikból a Mexikói Nagydíj pénteki napján, de szombatra fejlődtek, és elfoglalták a második rajtsort Lewis Hamilton és Nico Rosberg mögött. Sőt, Max Verstappennek és Daniel Ricciardónak Rosberg legyőzésére is komoly sansza nyílt, és a németnek csak egy huszáros utolsó körrel sikerült megkaparintania a 2. helyet.

Egyelőre úgy tűnik, a Red Bullok közül Verstappen van jobb formában, aki elégedetten nyugtázta, hogy közel férkőzött a Mercedesekhez. "Jól ráéreztem az autóra, az egész hétvégém jól alakult. Az autó egyre javult, csak kár, hogy a Q3 végén nem tudtam rendesen összerakni a köröm. Mindenesetre nem vészes a lemaradásunk. Más taktikán leszünk (a Mercedeshez képest), érdekes lesz" - mondta a sajtótájékoztatón.

Verstappen és Ricciardo nem az első etapban fogja használni a lágy gumit, pedig lett volna rá esélyükForrás: 2016 Getty Images/Lars Baron

Verstappen szűk 1 tizeddel kapott ki Rosbergtől, de ha a Q2-ben jegyzett 1:18.972-es körét megismétli, akkor sem végzett volna előrébb. Az eltérő stratégiát említve arra utalt, hogy ő és Ricciardo a nem túl tartósnak tűnő szuperlágy abroncsokon kezdi majd meg a futamot, míg a Mercedesek a lágy keverékre szavaztak (és futottak velük kellően jó időt a továbbjutáshoz a Q2-ben).

Christian Horner szerint a Red Bull elképzelése a helyes. "Az, hogy alig pár tizedre megközelítettük az első sorból indulókat, a másodikat pedig kisajátítottuk, és eltérő stratégiát választottunk, jó alapot ad a holnapi versenyhez - nyilatkozta a Motorsport.com-nak. Délelőtt áttekintettük a lehetőségeket, és úgy ítéltük meg, hogy a legjobb esélyt azt kínálja, ha a szuperlágy gumira voksolunk. Az előző versenyen ez nem volt egyértelmű."

Úgy hisszük, hogy ez a jobb stratégia."

Ricciardo hüledezik a 4. hely láttán

Ricciardo bevallotta: kicsit meglepte, hogy sikerült elcsípnie a 4. helyen, figyelembe véve a küszködését a beállításokkal.

"Szörnyű volt a balanszom, gőzöm sincs, hogyan gyorsultam az utolsó körömben. A 6-os kanyarnál 4 tizeddel lassabb voltam, mint az előző legjobb körömben - emlékezett vissza. - Ilyen magaslaton és tapadási viszonyok közt nem számítunk rá, hogy tökéletes lesz az autó, de ma nem volt kiváló."

"A 4. hely nagyszerű eredmény, kellett hozzá némi szerencse. Ugyanakkor a pole-tól csak 4 tizedre vagyok, és az első szektorban pont ennyit vesztettem."

Ricciardo a szuperlágy gumik előnyét elsősorban a rajtnál kamatoztatnáForrás: AFP/Alfredo Estrella

Egy hete az USA Nagydíjon hasonló volt a felállás a rajtnál, és akkor Ricciardo el tudott menni Rosberg mellett az első kanyarokban, kihasználva a szuperlágy gumik tapadástöbbletét a lágyakhoz képest. Mexikóban még hosszabb a táv az első kanyarig, ezért az ausztrál most is bízik valami hasonlóban.

"A múltkor sikerült lerajtolnom az egyik Mercedest, azt remélem, hogy most mindkettőt sikerül - mondta. - Hosszú út vezet az első kanyarhoz, és Austinban bevált, hogy a szuperlágy gumin rajtoltam."

Akkor egy VSC-fázis miatt nem derült ki, hogy a leintésig maga mögött tudta-e volna tartani Rosberget, mert a német értékes másodperceket spórolt meg az utolsó kerékcseréjekor, és megelőzte a 3-as számú Red Bullt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!