A Red Bull szentül hiszi, hogy jobban taktikázott a Mercedesnél

Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Daniel Ricciard, Red Bull
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 28: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer leads Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer on track during practice for the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 28, 2016 in Mexico City, Mexico. (Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20161028-01267 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Red Bull kalkulációja szerint összességében jobban megéri a kevésbé tartós szuperlágy gumin rajtolni, mint az elvileg strapabíróbb lágyon, ahogy ezt a Mercedes tenni fogja. Ricciardo nem érti, hogy ilyen pocsék balansszal hogy tudta megszerezni a 4. rajthelyet.

A Red Bull versenyzői nem tudtak jó köröket kicsiholni a szuperlágy gumikból a Mexikói Nagydíj pénteki napján, de szombatra fejlődtek, és elfoglalták a második rajtsort Lewis Hamilton és Nico Rosberg mögött. Sőt, Max Verstappennek és Daniel Ricciardónak Rosberg legyőzésére is komoly sansza nyílt, és a németnek csak egy huszáros utolsó körrel sikerült megkaparintania a 2. helyet.

Egyelőre úgy tűnik, a Red Bullok közül Verstappen van jobb formában, aki elégedetten nyugtázta, hogy közel férkőzött a Mercedesekhez. "Jól ráéreztem az autóra, az egész hétvégém jól alakult. Az autó egyre javult, csak kár, hogy a Q3 végén nem tudtam rendesen összerakni a köröm. Mindenesetre nem vészes a lemaradásunk. Más taktikán leszünk (a Mercedeshez képest), érdekes lesz" - mondta a sajtótájékoztatón.

Verstappen és Ricciardo nem az első etapban fogja használni a lágy gumit, pedig lett volna rá esélyük Forrás: 2016 Getty Images/Lars Baron

Verstappen szűk 1 tizeddel kapott ki Rosbergtől, de ha a Q2-ben jegyzett 1:18.972-es körét megismétli, akkor sem végzett volna előrébb. Az eltérő stratégiát említve arra utalt, hogy ő

és Ricciardo a nem túl tartósnak tűnő szuperlágy abroncsokon kezdi majd meg a futamot,

míg a Mercedesek a lágy keverékre szavaztak (és futottak velük kellően jó időt a továbbjutáshoz a Q2-ben).

Christian Horner szerint a Red Bull elképzelése a helyes. "Az, hogy alig pár tizedre megközelítettük az első sorból indulókat, a másodikat pedig kisajátítottuk, és eltérő stratégiát választottunk, jó alapot ad a holnapi versenyhez - nyilatkozta a Motorsport.com-nak. Délelőtt áttekintettük a lehetőségeket, és úgy ítéltük meg, hogy a legjobb esélyt azt kínálja, ha a szuperlágy gumira voksolunk. Az előző versenyen ez nem volt egyértelmű."

Ricciardo hüledezik a 4. hely láttán

Ricciardo bevallotta: kicsit meglepte, hogy sikerült elcsípnie a 4. helyen, figyelembe véve a küszködését a beállításokkal.

"Szörnyű volt a balanszom, gőzöm sincs, hogyan gyorsultam az utolsó körömben. A 6-os kanyarnál 4 tizeddel lassabb voltam, mint az előző legjobb körömben - emlékezett vissza. - Ilyen magaslaton és tapadási viszonyok közt nem számítunk rá, hogy tökéletes lesz az autó, de ma nem volt kiváló."

"A 4. hely nagyszerű eredmény, kellett hozzá némi szerencse. Ugyanakkor a pole-tól csak 4 tizedre vagyok, és az első szektorban pont ennyit vesztettem."

Ricciardo a szuperlágy gumik előnyét elsősorban a rajtnál kamatoztatná Forrás: AFP/Alfredo Estrella

Egy hete az USA Nagydíjon hasonló volt a felállás a rajtnál, és akkor Ricciardo el tudott menni Rosberg mellett az első kanyarokban, kihasználva a szuperlágy gumik tapadástöbbletét a lágyakhoz képest.

Mexikóban még hosszabb a táv az első kanyarig,

ezért az ausztrál most is bízik valami hasonlóban.

"A múltkor sikerült lerajtolnom az egyik Mercedest, azt remélem, hogy most mindkettőt sikerül - mondta. - Hosszú út vezet az első kanyarhoz, és Austinban bevált, hogy a szuperlágy gumin rajtoltam."

Akkor egy VSC-fázis miatt nem derült ki, hogy a leintésig maga mögött tudta-e volna tartani Rosberget, mert a német értékes másodperceket spórolt meg az utolsó kerékcseréjekor, és megelőzte a 3-as számú Red Bullt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!