Vágólapra másolva!
Ők maguk sem értik, miért rosszabb a tempójuk, mint a sok szempontból hasonló Szuzukában. Vettel szerint esélyük sem volt rá, hogy a lágy gumikkal jussanak tovább a Q2-ből.

Miután két héttel ezelőtt, a Japán Nagydíj időmérőjén 3 tizedmásodpercre megközelítette a Mercedest, és simán maga mögé utasította a Red Bullt, a Ferrari Austinban visszaszorult a harmadik rajtsorba, több mint 1 másodperccel lemaradva a pole pozíciót elhódító Lewis Hamiltontól, sőt 6 tizeddel a 3. helyezett Daniel Ricciardótól is.

Sebastian Vettel elismerte, hogy nem értik pontosan, miért estek ennyire hátra, holott a két pálya között sok a hasonlóság. „Már tegnap láttuk, hogy nem vagyunk gyorsak. Szerintem mára fejlődtünk, az autónk nem érződött rossznak, csak egyszerűen nem volt elég erős a tempónk" – mondta a német versenyző, akinek a 6. helyről kell rajtolnia az USA Nagydíjon.

Vettel nem érti, miért lassabb a Ferrari Austinban, mint Szuzukában Forrás: AFP/2016 Getty Images/Lars Baron

„Egyértelmű, hogy nem vagyunk elégedettek a mai teljesítményünkkel.

A Mercedes párosa és Max Verstappen a tartósabb lágy gumikkal jutott tovább a Q2-ből, vagyis azokkal is vághat majd neki a versenynek, ami stratégiai előnyt jelenthet. Vettel szerint ezt a lehetőséget a Ferrarinál is fontolóra vették, de elvetették, mert egyszerűen nem voltak elég gyorsak hozzá. Muszáj volt bevetniük a szuperlágy gumikat.

Vettel az idén már nyolcadszor kapott ki Kimi Räikkönentől az időmérőn, és elismerte, hogy a csapattársa szebb munkát végzett.

„Egyik Q3-as körömmel sem voltam igazán elégedett, valószínűleg túl keményen igyekeztem. Tudjuk, hogy ez a gumik terén megbosszulja magát, de ez csak kifogás – mondta. – Jobb munkát kellett volna végeznem. Ez az egyik oka annak, hogy nem vagyok teljesen elégedett, de a fő probléma a lemaradásunk az előttünk lévőktől. Az előző pár futamon gyorsak voltunk, ezért nem jó hír, hogy itt nem vagyunk annyira versenyképesek."

Räikkönen 2 tizeddel megelőzte Vettelt, a Red Bullokat azonban neki sem volt esélye megszorongatni, és egyik kedvenc szófordulatával élve elismerte, hogy a Ferrari hátránya „távolról sem ideális."

„De ma ez volt a realitás, a versenyen erősebbnek kell lennünk – tette hozzá. – Tegnap egy kicsit nehezen találtunk rá a helyes beállításokra: megváltoztattunk egy-két apróságot, így az autónk ma már jól viselkedett.

Räikkönen a futammal kapcsolatban ennek ellenére bizakodó, mert szerinte a Ferrari versenytempója a péntek délutáni szabadedzéseken erősebbnek tűnt, mint az egy körös.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!