Társoldalunk:
Hírlevél

Jövőre csak régi Ferrari motorokkal folytatja a Sauber

2016.10.07. 12:27

A csapatfőnökük meg is indokolta, hogy ez nekik miért jó. Nem aggódik, hogy a Toro Rosso sorsára jutnak, pedig jövőre felgyorsulhat a motorfejlesztés üteme.

Jövőre sem lesz egyenlőség a Ferrari motorok terén a mezőnyben, mivel a Manor tavalyi, és a Toro Rosso idei példáját követve 2017-ben a Sauber fog lejárt szavatosságú erőforrásokat használni. Úgy döntöttek, hogy a teljes szezont a 2016-os Ferrari motorral teljesítik. Az Auto Motor und Sport értesülését Monisha Kaltenborn is megerősítette.

„Már egy ideje meghoztuk a döntést, amikor még a szabályok nem voltak teljesen tisztázottak. Stratégiai szempontból akkor úgy határoztunk, hogy a karosszéria fejlesztésére akarjuk fordítani a dologi erőforrásainkat, és bizonyos szempontból érintetlenül hagyjuk a motort érintő információkat úgy, ahogy már ismertek előttünk. Ezt már azelőtt elhatároztuk, hogy véglegesítették volna a szabályokat – foglalta össze a csapatfőnök.

Jövőre eltörlik a zsetonrendszert, így a Sauber még jobban lemaradhat, mint az idén a Toro RossoForrás: AFP/Manan Vatsyayana

Kaltenborn tehát azzal érvel, hogy könnyebben fejleszthetik az autójukat egy olyan erőforrás köré, amelynek paramétereit már most is ismerik ahelyett, hogy várnának a Ferrari 2017-es változatára. Valószínűnek tűnik, hogy a nemrég eladott csapat ezzel inkább spórolni próbál, de Kaltenborn tagadta, hogy anyagi megfontolás áll a döntésük hátterében.

„A motor nyilvánvalóan nem fog fejlesztéseket kapni, de a mi szempontunkból ez a helyes lépés, mert bármilyen hátrányt is szenvedünk ezen a téren, a csapat megerősítésével kompenzálni tudjuk azt a karosszéria oldalán – jelentette ki, és hozzátette, tanulmányozták a Toro Rosso idei helyzetét.

A Toro Rosso akkor menekült el a Renault-tól, amikor a francia gyártó mélyponton volt, de a lejárt szavatosságú Ferrari motorok nem váltak beForrás: Farkas Péter - Origo

Az olasz istálló a motorfejlesztés hiánya miatt visszaesett a középmezőnybe, és 2017-től visszamenekül tavalyi motorszállítójához, a Renault-hoz, mert már a Honda is megelőzte őket.

Önszántunkból határoztunk így, ennek semmi köze az anyagi korlátokhoz, tényleg a karosszéria fejlesztésére akarunk összpontosítani. A mérnökeink meggyőződése, hogy képesek lesznek ellensúlyozni az erőforrás terén jelentkező hátrányunkat az autó révén.”

Kérdésre válaszolva Kaltenborn elmondta, nyitott szemmel járnak, és azt sem zárta ki, hogy később a Honda erőforrására váltanak. A japán gyártó várhatóan 2018-tól lesz képes egy további csapatot kiszolgálni a McLaren mellett.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!