„Most már mindenki tudja, hogy össze-vissza cikázik, amikor versenyeznek vele. Amikor az embert beszorítják a belső ívre, nem lehet olyan jó ívet venni az 1-es kanyarban. Minden tőlem telhetőt megtettem, hogy bevegyem a kanyart, ez sikerült is anélkül, hogy nagyon elfékeztem volna magam. Nico próbált bevágni, gondolom Lewis (Hamiltonnal) csatázott, ekkor ütköztünk össze.”
A baleset érdekes keveréke volt Vettel két korábbi rajtbalesetének: Kínában pont ő vádolta Danyiil Kvjatot azzal, hogy bevetődött az ő Ferrarija mellé egy hasonló ívű kanyarban, Spában pedig úgy vélte, hogy Verstappennek nem kellett volna bepróbálkoznia a hajtűkanyarban. Akkor Kimi Räikkönent forgatta ki, aki Rosberghez hasonlóan a külső íven haladva is szűken próbált befordulni.
„Bevetődött belülről, túl későn fékezett, aztán kiütötte Nicót. El kellett kerülnöm az ütközést, és ez az én versenyemnek is ártott” – magyarázta Verstappen.