A Renault-nál nagy a nyomás az eredménytelenség miatt

Forma-1, Kevin Magnussen, Renault Sport Racing, Belga Nagydíj
Motorsports: FIA Formula One World Championship 2016, Grand Prix of Belgium, #20 Kevin Magnussen (DEN, Renault Sport Formula 1 Team),
Vágólapra másolva!
Ez azonban Cyril Abiteboul szerint teljesen normális, és tudják is kezelni. Úgy véli, a gyári csapatnak mindenekelőtt egyértelmű irányításra van szüksége.

A Renault a Szingapúri Nagydíjon még csak másodszorra szerzett pontot az idén, amikor Kevin Magnussen a jól sikerült rajt után erős tempót diktálva végig tartotta a pozícióját, és két kiállásos stratégiával a 10. helyen ért célba. Az erőviszonyok ismeretében ez is komoly sikernek számít, de egy gyári csapattól sovány eredmény, ezt a Renault-nál sem tagadják.

Az ügyvezető igazgatóvá ettől az évtől kinevezett Cyril Abiteboul ugyanakkor azt állítja, feszültség van az istállón belül, de konfliktus és széthúzás nincs.

Szerinte ez teljesen normális. „Nézzük csak meg a Red Bullt, vagy kérdezzék meg a Mercedest, mi volt a helyzet, amikor nem voltak sikeresek! Természetes, hogy nálunk is van feszültség" – idézi őt az Autosport. „Engem ez nem ér meglepetésként, és tudom kezelni is. Aki nem képes megbirkózni az ilyen jellegű nyomással, annak nincs helye a Forma-1-ben."

A Renault az idén csak Szocsiban és Szingapúrban szerzett pontot Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

A Renault-nál eleve számítottak rá, hogy a 2016-os átmeneti szezon lesz számukra, és Abiteboul szerint nem kell szégyenkezniük az idei teljesítményük miatt. „Amikor egy cégnél nem mennek jól a dolgok, az nehéz, ez nem titok" – mondta. „Amikor viszont jól megy a szekér, hirtelen visszatérnek a mézeshetek. Az a helyzet, hogy ez még csak az első évünk. Mindenkinek meg kell találnia a helyét, be kell illeszkednie."

Miután tavaly télen visszavásárolta egykori F1-es csapatát a Lotustól, a Renault átszervezésbe kezdett, illetve hozzálátott a személyi állomány és az infrastruktúra bővítéséhez. Abiteboul úgy látja, elsősorban egyértelmű iránymutatásra van szükség, amit ő, valamint a Renault Sport elnöke, Jérome Stoll, és a csapatfőnök, Frédéric Vasseur, képesek is megadni.

– jelentette ki Abiteboul. „Csak időre van szükségünk, hogy letisztuljon, és mindenki megértse, ki miért felelős. Jérome, Frédéric és én azonban együtt rendelkezünk azokkal a képességekkel és kapacitással, amelyek a két stáb működtetéséhez kellenek" – tette hozzá arra utalva, hogy a Renault a motorokat a franciaországi Viry-Chatillonban, míg az autót az angliai Enstone-ban tervezi és építi.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!