A Haas nem hallgattatja el az autóját szidalmazó Grosjeant

Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Spanyol Nagydíj
GROSJEAN Romain (fra) Haas Ferrari F1 team ambiance portrait during 2016 Formula 1 FIA world championship, Spain Grand Prix, at Barcelona Catalunya from May 13 to 15 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Az idén már többször nyíltan szidta az autóját, de Szingapúrban elérte a mélypontot. A csapat főnöke azt mondja, felőlük szabadon beszélhet, nem fogják be a száját.

Romain Grosjeant a Szingapúri Nagydíj hétvégéjén az ág is húzta: a három szabadedzésen összesen 34 kört tett meg, miközben a csapattársa, Esteban Gutiérrez 75-öt. A gondjai már az első szabadedzésen elkezdődtek a turbó hibája miatt, az időmérőn kicsúszott, és összetörte az autóját, a versenynek pedig neki sem tudott vágni, mert a rajtrácsra vezető köreiben elromlott az autójában a brake-by-wire.

„Azt hiszem, négyszer-ötször ráfékezett, és minden jól ment, aztán a pedál hirtelen beesett. Először azt hittük, az elektronikával van gond, de újraindítottuk a rendszereket, leellenőriztük, amit lehetett. Hiába" – ismerte el a Haas főnöke, Günther Steiner a Motorsport.com-nak. „A többihez már ki kellett volna szerelnünk a sebességváltót, mert nem tudtuk, hogy nem egy szelep vagy egy kábel sérült-e meg. Nem segített az sem, hogy kétszer cseréltünk motort. Minden összejött."

Grosjean gyakran panaszkodik az autójára az idén Forrás: DPPI media/Florent Gooden

Bár később hangsúlyozta, hogy bízik a csapatában,

Grosjean – aki az idén rendszeresen panaszkodik a rádióban – azt mondta, még soha nem vezetett ennyire rossz autót.

Ez nem vet jó fényt az erős szezonkezdet óta visszaeső Haasra, de Steiner nem akarja elhallgattatni a versenyzőjét.

„Ismernek, mindenkit hagyok beszélni" – nyilatkozta a Motorsport.com-nak. „Neki is lehet véleménye. Ilyen személyiség. Könnyen szólhatnék neki, hogy Romain, többé ne mondj ilyet! Akkor viszont Önök sem szórakoznának jól. Miért öljük ki a mókát a dologból? Nekem ezzel nincs különösebb bajom. Ha ő ilyen, az is rendben van. Később beszéltünk, bosszús volt, ki volt bukva. A helyében én is ki lettem volna, sőt ki is voltam. Túltette magát rajta, készen áll a következő versenyre. Többet nem tehet."

Az F1-hez új csapatként csatlakozó Haas számára valószerűtlenül jól indult a szezon, az első négy futamból háromszor pontot szereztek, mindig Grosjean révén.

Az azóta eltelt tizenegy alkalomból viszont csupán egyszer, Ausztriában tudták gyarapítani a pontjaikat,

és az istálló alapítója, Gene Haas elismerte, hogy az eredeti koncepciója „naiv" volt: jobban járt volna, ha egy létező alakulatot vásárol meg.

Grosjean csapattársa, Esteban Gutiérrez még egyszer sem végzett az első tíz között az idén, de négyszer lett 11., háromszor pedig 12. Noha Steiner méltatta a teljesítményét, ő Szingapúr után elismerte, hogy unalmasnak találja az állandó majdnem-pontszerzést. „Nem tudom, még hányszor kell ezen a helyen célba érnem, a kiegyensúlyozottságunk viszont legalább azt mutatja, hogy közel vagyunk a pontokhoz" – mondta a mexikói versenyző. „Tovább kell harcolnunk. Szingapúrban nem volt könnyű eligazodni az új fejlesztéseink között, ezért arra kell koncentrálnunk, hogy megpróbáljuk optimalizálni a működésüket."

Míg a Haas Grosjeant szinte biztosan meg fogja tartani, Gutiérrez jövője nem garantált a csapatnál. Azt állította, vannak más lehetőségei is, de ha lehet, szeretne maradni.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!