Vágólapra másolva!
Valószínűleg egy törött stabilizátorrúd ejtette ki a szingapúri Q1-ben. Räikkönen csak az 5. rajtkockát szerezte meg, de úgy vélte, a Ferrari ezzel kihozta a maximumot az autójából. A versennyel kapcsolatban optimistább.

A Ferrari számára csalódással zárult a Szingapúri Nagydíj időmérője. Bár Kimi Räikkönen pénteken még arra számított, hogy akár a pole pozícióért zajló küzdelembe is beleszólhat majd, végül mindkét Mercedestől és Red Bulltól elmaradva csak 5. lett, Sebastian Vettel pedig egy műszaki hiba miatt már a Q1-ben kiesett, így kénytelen lesz a rajtrács legvégéről nekivágni a kétórás éjszakai versenynek.

Räikkönen elismerte, hogy jobb eredményt várt, de úgy vélte, a Ferrari kihozta a maximumot az autójából.

0,956 másodperccel volt lassabb az új körrekordot felállító Nico Rosbergnél, míg a 4. helyezett Max Verstappenhez képest bő 2 tizedre rúgott a hátránya.

„A szabadedzéseken kicsit közelebb voltunk (a Mercedeshez), azok azonban nem mindig rajzolják ki a teljes képet" – ismerte el, a Q3-ról hozzátéve: „Az első köröm tűrhetően sikerült, elégedett voltam vele, de tudtam, hogy a másodikat jobban meg kell nyomnom, kénytelen leszek több kockázatot vállalni. Csakhogy az első kanyarban lesodródtam az ívről, az utolsó szektorra pedig elfogyott a tapadás."

Vettelnek műszaki hibája volt a Q1-ben Forrás: DPPI media/Francois Flamand

Az ugyanakkor már pénteken látszott, hogy a Ferrari versenytempója erősebb lesz, mint az egy mért körös. Räikkönen különösen az ultralágy gumin tűnt gyorsnak, amelyen rajtolni is fog, és bízik benne, hogy ezt ki tudja majd használni. „A verseny hosszú lesz, ezen a pályán rendszerint sok minden történik" – mutatott rá.

Ez Vettelre fokozottan érvényes: mivel a Marina Bayben nem könnyű előzni, a Ferrarinak ügyes és rugalmas stratégiát kell választania számára. A német versenyző, aki az utóbbi hat évben négyszer nyerte meg a Szingapúri Nagydíjat, és egyszer sem végzett a 2. helynél hátrébb, úgy érezte, nagy lehetőséget szalasztott el a hiba miatt. „Kár érte. Szerintem az autónk elég gyors volt ahhoz, hogy az első rajtsorba kerüljek" – jelentette ki. „Sajnos teljesen nyilvánvaló volt, hogy három kerékkel nem lehet túl sokra menni."

A Ferrari ívbelső kereke ugyanis a Q1 elejétől fogva elemelkedett az aszfalttól.

Vettel két kört is megtett így, pedig ő már az első után vissza akart térni a garázsba. „Úgy éreztem, eltört egy stabilizátorrúd, de még alaposabban utána kell néznünk. A legfontosabb, hogy a másik autónkkal ne történjen meg ugyanez" – mondta.

„Nem tudtuk átmenteni az autót az időmérő második etapjára, hogy átvizsgálhassuk, sajnos kifutottunk az időből. Természetes, hogy kicsit bosszús voltam, mert először úgy döntöttünk, nekifutunk még egy körnek, de az sem lett gyorsabb. Akkor inkább beálltunk a bokszba, hátha meg tudjuk javítani az autót, erre azonban már nem maradt idő."

Vettelnek az idén még nem kellett ennyire hátulról startolnia. A legrosszabb rajthelye a 11. volt Silverstone-ban, de az is egy váltócsere miatti büntetés után.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!