Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton takes a corner during a practice session ahead of the Singapore Grand Prix night race in Singapore on September 16, 2016. / AFP PHOTO / Anthony WALLACE
Vágólapra másolva!
A világbajnoki címvédő szerint az idei Mercedes teljesen máshogy viselkedik Szingapúr utcáin, mint a tavalyi, ami csak össze-vissza csúszkált. Nem aggasztja, hogy este elromlott alatta az autó.
A hétvége egyik legnagyobb kérdése, hogy a Mercedes felül tudott-e kerekedni a 2015-ös Szingapúri Nagydíjon látott, eleinte megmagyarázhatatlannak hitt, de csak időleges visszaesésén, és az idei futamon megküzdhetnek-e a győzelemért. A pénteki szabadedzések eredményei alapján úgy tűnik, hogy a válasz igen, és a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton is bevallotta, optimista a hétvége előtt.
„Nem hinném, hogy ez a pálya nehezebb számunkra, mint a többi” – riogatott a Mercedes versenyzője. „Tavaly ebben a beállítási tartományban az autónk egyszerűen nem működött, de az idén teljesen más érzetet ad. Jobban munkára fogja a gumikat, és minden mást is. Bízom abban, hogy folytatjuk a fejlődést, és versenybe szállhatunk az első sorért és a győzelemért is.”
Hamilton elárulta, hogy a legnagyobb különbséget a tapadás jelenti az idei és a tavalyi tapasztalatai között.
Tavaly csak csúszkáltunk mindenfelé, és semmi tapadásunk nem volt, az idén viszont sokkal jobb a helyzet.”
A brit pilóta délután gyorsabb volt Nico Rosbergnél, este viszont nem tudta összerakni a mért köreit, majd hidraulikus hiba lépett fel az autójánál, ezért kénytelen volt feladni az edzést. Hamilton „jellemformálónak” nevezte a pénteket a megpróbáltatások miatt, de az autóját „általában jónak” érezte, és azt mondta,
„nem a világ vége”, hogy időt vesztett a műszaki probléma miatt.
„Előfordul az ilyesmi, még inkább ma történjen, mint holnap vagy utána. Őszintén optimista vagyok, jól érzem magam a pályán, megtettem már néhány kört, és erősnek érzem magam. Ez egy utcai pálya, az ilyeneken általában jól megy nekem, úgyhogy várom a holnapot.”
Hamilton az első szabadedzésen kipróbálta az általa korábban élesen kritizált bukókeretet, a glóriát, és meglepően pozitív tapasztalatokról számolt be.
„A beszállás nagyon szokatlan, de egyébként nem igazán érzek különbséget. Ha engednék, akár már a hétvégén versenyeznék vele, semmi gond” – mondta, majd hozzátette, hogy mindössze a tükröt látja kevésbé, mint eddig. „A hátsó szárnyat nem látom benne, abból kitakar egy kicsit a keret, de egyébként a kanyarokban nem igazán veszem észre. Úgy éreztem, hogy akár fent is maradhatna. Az biztos, hogy nem szép, de ha a biztonság 17%-os javulását nézem, akkor jobb a semminél.”
Rosberg délelőtt lassabb volt Hamiltonnál, ráadásul össze is törte kissé a Mercedest, bár szerencséje volt, hogy autója orrával ment neki a falnak, így egy orrkúpcserével és egy defektes jobb első gumival megúszta az affért. Önbizalmán sem esett csorba, Hamilton balszerencséjét is kihasználva az esti edzést már az élen zárta.
A tavalyinál sokkal jobban indult a hétvége. Az első szabadedzésen minden rendben volt, amíg neki nem mentem a falnak a 18-as kanyarban.
Ez nem jött jól, de szerencsére a becsapódás nem volt túl kemény, úgyhogy vissza tudtam vinni az autót a srácoknak, és ők elkészültek vele a második szabadedzésre” – magyarázta Rosberg. „Az esti edzésen jobban éreztem magam, de van még tér a fejlődésre. Nagyon szoros a verseny a Red Bull-lal és a Ferrarival, sokkal közelebb vannak, mint más pályákon, úgyhogy nagy csata elé nézünk.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!