A Red Bull győzni megy Szingapúrba

Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
SINGAPORE - SEPTEMBER 18: Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing drives during practice for the Formula One Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 18, 2015 in Singapore. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150918-00633 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Titkon Ricciardo és Verstappen is újabb győzelemben reménykedik a városállam éjszakai versenyén, ahol a Red Bull hagyományosan jól szerepel. A könnyebben beállítható autó a sikereik kulcsa.

A Red Bull idei egyik legjobb versenye következhet a hétvégén, Szingapúrban, hiszen a gyors, de bizonyos pontjain mégis meglepően technikás utcai pályán a vonalvezetés és az időjárási körülmények hagyományosan kedveznek az autóiknak. Korábbi versenyzőjük, Sebastian Vettel igazi Szingapúr-specialista, de Daniel Ricciardo is mindig jól szerepelt az éjszakai futamon.

„Szerintem igen” – felelte Ricciardo, amikor a Motorsport.com arról kérdezte, hogy nyer-e még az idén. „Nem nagyon hiszek ilyesmikben, de ha létezik a Karma, akkor szeretném azt hinni, hogy visszakapom még valahol a monacói győzelmemet” – utalt arra, hogy májusban a pole pozícióból rajtolhatott, de a csapat hibája miatt alulmaradt Lewis Hamiltonnal szemben.

Ricciardo állt már dobogón is Szingapúrban Forrás: Getty Images/Mark Thompson

„A szingapúri pályát nagyon várom. Egyáltalán nem számítok arra, hogy tálcán kínálják majd a győzelmet, de úgy érzem, ha jól dolgozom a hétvégén, akkor esélyesnek kellene lennem. Szingapúr lehet az, amire eddig vártunk” – nyilatkozta Ricciardo, aki 2014-ben meglepetésre három győzelmet is szerzett, még Vettel csapattársaként, azóta viszont csak Verstappen tudott nyerni a Red Bull színeiben, az idei Spanyol Nagydíjon.

– idézte Verstappent a Speed Week. „Szingapúr kedvez azoknak az autóknak, amelyek nagy leszorítóerővel rendelkeznek, és egyenesből sincs sok” – foglalta össze. „Mindenképpen a dobogó a célunk, de titkon a győzelemben is reménykedünk.”

De mi változott?

A Red Bull 2014-ben visszaesett a Mercedes mögé, elsősorban a Renault erőforrás kiforratlansága miatt, tavaly pedig a Ferrari is egyértelműen jobban szerepelt náluk. Az idén visszafordult a kocka, legalábbis a Ferrarinál egyelőre több pontot gyűjtöttek, és olykor még a Mercedes nyomába is eredhettek, de

győzni csak akkor tudtak, amikor az Ezüstnyilak kiütötték egymást.

„Szinte minden versenyen érkeznek újításaink, és ezek az apróságok is apró változásokat hoznak” – mondta Ricciardo. „Még ha nem is teszik azonnal gyorsabbá az autót, néha megkönnyítik a beállítások megtalálását. Ezáltal kiszélesedik az (ideális) tartomány, és könnyebb bánni az autóval.

Ricciardo szerint a sikereik egyik kulcsa, hogy a pénteki szabadedzéseken nem kell jelentősen megváltoztatniuk az előre kitervelt beállításokat. Úgy véli, tavaly erre rendszeresen szükség volt, és ilyenkor már a szerencsére is szükségük van ahhoz, hogy végül sikerüljön kezesre hangolni az autót.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!