Verstappen befeketítheti a nevét, ha nem vigyáz

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Olasz Nagydíj
MONZA, ITALY - SEPTEMBER 02: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer on track during practice for the Formula One Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 2, 2016 in Monza, Italy. (Photo by Charles Coates/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160902-12022 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója szerint jó ötlet volt beszélni Max Verstappennel az Olasz Nagydíj előtt. Megerősítette, hogy a Red Bull versenyzője Belgiumban nem sértett szabályt.

Max Verstappen belgiumi védekezésének következményeitől volt hangos az Olasz Nagydíj hétvégéje. A Red Bull versenyzője alaposan felbosszantotta a Ferrari pilótáit, és több kívülálló is bírálta őt azért, mert a sportszerűtlenség határát súrolva próbálta feltartani ellenfeleit, majd durva megjegyzéseket is tett a sajtóban. Bár hivatalosan nem indult eljárás ellene, Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója jobbnak látta, ha elbeszélget a tinédzserrel.

„A legfontosabb útravaló, amit Maxnak adtam, az volt, hogy bár tetszik nekünk a küzdőszellem, amit a versenyzés során bemutat, vigyáznia kell, nehogy túllőjön a célon” – idézte Whitingot az Autosport. „Néha egyszerűen túl agresszív, hogy úgy mondjam.”

Monzában nem került bajba Forrás: 2016 Getty Images/Charles Coates

„Vigyáznia kell, hogy ne feketítse be a nevét, mert ha uram bocsá’ történik egy baleset, amit Max túlbuzgó vezetésének a számlájára írnak, akkor az később is kísérteni fogja. Teljesen megértette ezt. Nagyon barátságosan elcsevegtünk, és leszűrte a lényeget” – vélte Whiting, aki korábban Sebastian Vettellel és Kimi Räikkönennel is elbeszélgetett, szerinte ez volt a helyes eljárás.

Az FIA versenyigazgatója leszögezte, hogy Verstappen nem sértett szabályt Belgiumban,

ezért nem avatkoztak bele a csatába. A Ferrari szerint Verstappen Spában többször mozdult, hogy megvédje a pozícióját, ezt azonban Whiting a felvételek megtekintése után nem tartotta megalapozottnak, bár azt elismerte, hogy nagyon későn vágott be Räikkönen elé.

„Nincs olyan szabály, amely előírja, hogy mikor kell védekezni, de a féktávon nem szabadna irányt változtatni. Ezt felvetettem a sportfelügyelőknek is" - jegyezte meg Whiting. „Mondtam nekik, hogy szerintem nincs mit megvizsgálni, és ezzel ők is egyetértettek. A manőver az elfogadhatóság határát súrolta, de még éppen belefért.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!