Társoldalunk:
Hírlevél

Verstappen befeketítheti a nevét, ha nem vigyáz

2016.09.06. 18:50

Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója szerint jó ötlet volt beszélni Max Verstappennel az Olasz Nagydíj előtt. Megerősítette, hogy a Red Bull versenyzője Belgiumban nem sértett szabályt.

Max Verstappen belgiumi védekezésének következményeitől volt hangos az Olasz Nagydíj hétvégéje. A Red Bull versenyzője alaposan felbosszantotta a Ferrari pilótáit, és több kívülálló is bírálta őt azért, mert a sportszerűtlenség határát súrolva próbálta feltartani ellenfeleit, majd durva megjegyzéseket is tett a sajtóban. Bár hivatalosan nem indult eljárás ellene, Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója jobbnak látta, ha elbeszélget a tinédzserrel.

„A legfontosabb útravaló, amit Maxnak adtam, az volt, hogy bár tetszik nekünk a küzdőszellem, amit a versenyzés során bemutat, vigyáznia kell, nehogy túllőjön a célon” – idézte Whitingot az Autosport. „Néha egyszerűen túl agresszív, hogy úgy mondjam.”

Monzában nem került bajbaForrás: 2016 Getty Images/Charles Coates

„Vigyáznia kell, hogy ne feketítse be a nevét, mert ha uram bocsá’ történik egy baleset, amit Max túlbuzgó vezetésének a számlájára írnak, akkor az később is kísérteni fogja. Teljesen megértette ezt. Nagyon barátságosan elcsevegtünk, és leszűrte a lényeget” – vélte Whiting, aki korábban Sebastian Vettellel és Kimi Räikkönennel is elbeszélgetett, szerinte ez volt a helyes eljárás.

Az FIA versenyigazgatója leszögezte, hogy Verstappen nem sértett szabályt Belgiumban, ezért nem avatkoztak bele a csatába. A Ferrari szerint Verstappen Spában többször mozdult, hogy megvédje a pozícióját, ezt azonban Whiting a felvételek megtekintése után nem tartotta megalapozottnak, bár azt elismerte, hogy nagyon későn vágott be Räikkönen elé.

„Nincs olyan szabály, amely előírja, hogy mikor kell védekezni, de a féktávon nem szabadna irányt változtatni. Ezt felvetettem a sportfelügyelőknek is" - jegyezte meg Whiting. „Mondtam nekik, hogy szerintem nincs mit megvizsgálni, és ezzel ők is egyetértettek. A manőver az elfogadhatóság határát súrolta, de még éppen belefért.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!