A Renault nem adja fel, új motort kap a Red Bull Szingapúrra

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Olasz Nagydíj
MONZA, ITALY - SEPTEMBER 02: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer on track during practice for the Formula One Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 2, 2016 in Monza, Italy. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160902-11753 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Eddig úgy volt, hogy csak 2017-re készül új Renault motor, de a Red Bullnál elárulták, hogy Szingapúrra továbbfejlesztett erőforrást és üzemanyagokat kapnak. Egy kicsit gyorsabbak lehetnek.

Monzában a várakozásoknak megfelelően vereséget szenvedtek a Ferrariktól, a Red Bull mégis nagyon jól áll, mert továbbra is megelőzik olasz ellenfelüket a konstruktőri és az egyéni világbajnokságban is. A Ferrari hazai pályán elhasználta az idei utolsó motorfejlesztési zsetonjait is, és kiderült, hogy a Szingapúri Nagydíjon a Renault is bevált néhány zsetont egy újabb verzióra.

„Akad néhány apróságunk, és úgy hallom, hogy néhány zsetont is elkölthetnek” – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Renault-ról a Motorsport.com-nak. „A gyár viszont már elég erősen 2017-re összpontosít, úgyhogy csak apró dolgokra lehet számítani, semmi jelentősre.”

Monzában a Red Bull nem volt harcban a dobogóért, de ez csak tervezett visszaesés volt Forrás: 2016 Getty Images/Mark Thompson

A szaklap szerint két-három zseton beváltásáról lehet szó, és további fejlődést hozhat a Total által készített új üzemanyag, ami újabb lóerőket jelenthet a Red Bullnak, és minden bizonnyal a gyári csapatnak is.

A Renault istállónak erre még nagyobb szüksége van, mert az elmúlt futamokon egészen a mezőny végére csúsztak le.

Az Auto Motor und Sport a várható gyorsulást körönként 2 tizedmásodpercre taksálja, és 15 lóerős teljesítménynövekedésről ír. A fejlesztés várhatóan a belső égésű motort, azon belül is a befecskendezést érintheti.

Kanyargós pályán is jól jöhet az erősebb motor Forrás: AFP/Jean Christophe Magnenet

A helyszínválasztás elsőre furcsának tűnhet, mert Szingapúrban a Monacói Nagydíjhoz hasonlóan a lehető legnagyobb leszorítóerővel mennek az autók, de a Renault az idei első komolyabb fejlesztését szintén a kanyargós utcai pályán vetette be, és Daniel Ricciardo meg is szerezte a pole pozíciót, majd a csapat hibája miatt veszítette el a győzelmet Lewis Hamilton ellen.

– mondta Horner a monzai 5. és 7. hely után. „Van még teendőnk, hogy csökkentsük a hátrányt, de olyan pályák jönnek most, amelyek remélhetőleg jobban kedveznek majd az autónk jellegének. Szingapúr, Malajzia, Japán és Mexikó elméletben mind elég ígéretes számunkra” – tette hozzá.

Rémi Taffin, a Renault motorfőnöke az Autosportnak megerősítette, hogy 1-2 tizedet várnak az újítástól, és azt sem zárta ki, hogy a szezon végéig még további fejlesztéseket vetnek be. A gyártó eddig mindössze 11 zsetont váltott be az idén engedélyezett 32-ből.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!