Vágólapra másolva!
Az ausztrál pilóta szerint motorszállítójuk utolérte a Ferrarit, de mégis arra számít, hogy az olaszok hazai pályán jobban szerepelnek majd. Utána viszont a Red Bull ismét előnybe kerülhet.

A Red Bull és a Ferrari csatája lett a 2016-os szezon legizgalmasabb párharca, miután az olaszok nem tudtak felnőni a Mercedes szintjére, a Red Bull viszont folyamatosan szállítja a dobogós helyeket. Ez nagyrészt annak is köszönhető, hogy a tavalyi bukdácsolás után a Renault két lépcsőben versenyképes erőforrást készített, ami már nem marad el jelentősen a Ferrari teljesítményétől.

„Az év elején úgy mentünk Melbourne-be, hogy nem sok jót vártunk tavalyhoz képest” – nyilatkozta Daniel Ricciardo. „Lóerőből viszont több lett, majd a frissítés is segített, és azóta is egyre jobb teljesítményt tudunk kinyerni. A karosszéria és az erőforrás terén is üdítő a javulás, e két terület jól összedolgozik. Eléggé utolértük a 2016-os Ferrari (motort), és ez jó hír. Nagyot léptünk előre.”

A nyár a Red Bull és a Ferrari csatájáról szólt Forrás: AFP/2016 Getty Images/Mark Thompson

Ricciardo a Belga Nagydíjon elért 2. helyével megerősítette a 3. pozíciót a pontversenyben, és a Red Bull is 22 pontra növelte előnyét a konstruktőri tabellán a 3. helyezett Ferrari előtt. Az ausztrál pilóta rámutatott, hogy az erőforrás teljesítménye terén már megelőzték a tavalyi Ferrari motor szintjét, és jó irányba tartanak a fejlesztéseik.

A Red Bull versenyzője viszont annak ellenére sem bízza el magát, hogy csapata az előző négy futam során 25 pontos hátrányából 22 pontos előnyt kovácsolt, mert úgy véli, hogy Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen bármikor képes megújulni.

Ricciardo visszatérő vendég lett a dobogón, az idei győzelem viszont még várat magára Forrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Mark Thompson

„Le kellene győzniük minket Monzában” – foglalta össze. „Ha viszont ezt mi tudjuk megtenni Monzában, akkor elég jól fogunk állni, mert Szingapúr és Szuzuka papíron inkább nekünk kedvez. Nem fogom leírni őket. Seb elég gyorsan felforgathat mindent, ahogy Kimi is, ha jó napja van.

Korábbi sajtóhírek szerint a Ferrari az idei utolsó három motorfejlesztési zsetonját Monzában fogja beváltani egy ígéretes új verzió bevetése érdekében. A Renault-nak bőven van még zsetonja, de ők csak a 2017-es szezon kezdetére készülnek új hardverrel.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!