Räikkönen az utolsó kanyarban bukta el a pole-t

Forma-1, Belga Nagydíj, Nico Rosberg, Max Verstappen, Kimi Räikkönen
(LtoR) Second placed Red Bull Racing's Belgian-Dutch driver Max Verstappen, first placed Mercedes AMG Petronas F1 Team's German driver Nico Rosberg, and third placed Scuderia Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen celebrate after the qualifying session at the Spa-Francorchamps circuit in Spa on August 27, 2016 ahead of the Belgian Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / JOHN THYS
Vágólapra másolva!
Alulkormányzottá vált a Ferrarija, pedig jó eséllyel megfoszthatta volna az első rajtkockától Rosberget. Vettel úgy érzi, csapattársával együtt harcba szállhat a győzelemért.

Kimi Räikkönen utoljára 8 éve, a 2008-as Francia Nagydíjon rajtolhatott az élről, és Spában állítása szerint rendkívül közel került ahhoz, hogy ismét megnyerjen egy időmérőt: a Q3-ban már csak egyetlen kanyarra volt tőle.

"A második kísérletem nagyon jó volt, de a Q2-es körömhöz képest két tizedet buktam az utolsó sikánnál, ahol alulkormányzottá vált az autó."

- mondta. "Közel kerülünk hozzá, szép lett volna megszerezni."

Így végül Nico Rosberg és Max Verstappen mögött harmadikként zárt. Örül, hogy az előző nagydíjakhoz képest jobban teljesített az időmérőn, "de nem mi vagyunk az élen, úgyhogy nem lehetünk nagyon boldogok." Az sem tetszik neki, hogy az első Q3-as körét nem fejezte be, mert a Stavelot kanyarnál kisodródott a kavicságyba.

Az időmérő első három helyezettje Forrás: AFP/John Thys

Vettel: Nyerhetünk

Sebastian Vettel eggyel Räikkönen mögül, a 4. helyről rajtolhat vasárnap, és elérhetőnek tartja a győzelmet. Amikor erről kérdezték, azt felelte, képesek lehetnek rá. "Szerintem igen. Nagyon szoros volt ma az élmezőny, az első öt-hat pilóta bármelyike beleszólhat (a győzelembe)" - mutatott rá. "A kulcs az, hogy ki hogyan bánik a gumikkal. Ez nem meglepetés ilyen melegben, egy ilyen pályán."

Vettel a csapattársához hasonlóan az utolsó kanyarban vesztett időt: a kijáratnál megcsúszott az autójának fara, amivel állítása szerint 1,5 tizedet vesztett. "Nem volt akkora tapadásom, mint amire számítottam. Azt hittem, jól fordultam rá az utolsó kanyarra, igyekeztem nagyjából egyenesbe helyezni az autót, és jól kigyorsítani" - magyarázta.

"Úgy vélem, mindenki küszködött, amiért felforrósodtak a gumik. Felszökik a hőmérsékletük, és úgy látszik, mindenki többet kínlódik az utolsó sikánnál."

"Csalódott voltam, mert többre számítottam, és nem lett meg a hozadéka annak, hogy csökkentettem a sebességet a kanyar kijáratára készülve."

Vettel és Räikkönen a lágy gumikkal fog nekivágni a Belga Nagydíjnak, ugyanúgy, mint az élmezőnyből Rosberg és Daniel Ricciardo. Max Verstappen ellenben a szuperlágy keveréken várja a rajtot. A Ferrari lecserélte a hátsó szárnyakat is péntekhez képest, az időmérőn már egy nagyobb leszorítóerőt termelő változatot használtak.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!