Vágólapra másolva!
Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója örömmel átadna néhány hangzatos szalagcímet nyugodtabb győzelmekért, de tudja, hogy a szórakoztatáshoz a botrányok is hozzátartoznak.

Nem igazán kívánhatott sokkal sikeresebb szezonkezdetet a Mercedes, miután az első 12 futamból 11-et megnyertek, de meglepetésre csak három alkalommal zárt mindkét autójuk az élen. Lewis Hamilton és Nico Rosberg kétszer is összeütközött, Spanyolországban kisebb botrány lett a kiesésükből, Ausztriában pedig Rosberg húzta a rövidebbet, Hamilton pedig nyert.

Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója az Autosportnak „pozitívan” értékelte az első félidőt, de elismerte, „a viszályokat és a rivalizálást néha egyáltalán nem könnyű kezelni. Ezt elfogadjuk, és tisztában vagyunk azzal, hogy ez azért van így, mert két elsőszámú pilótánk van, azonos felszereléssel és lehetőségekkel.”

Sokszor nyernek, és sokat magyarázkodnak Forrás: AFP/Attila Kisbenedek

„A helyzet viszont sok időnket rabolja el, és ez hosszabb távon hatással lehet ránk” – mondta. „Ha rajtam múlna, én inkább elkerülnék néhány szalagcímet, és

Wolff szerint a helyzetet az is élezi Hamilton és Rosberg között, hogy folyamatosan a pole pozícióért és a győzelmekért küzdhetnek, leginkább egymással, mert a többiek csak alkalomszerűen szólhatnak bele a csatájukba.

A Spanyol Nagydíjon kicsit túllőttek a célon Forrás: NurPhoto/Miquel Llop/NurPhoto/Miquel Llop

„Jövőre teljesen más lehet. Akár 4-6 vagy több versenyző is harcolhat majd egymással. Ekkor a két pilótánkat az idő nagy részében elválasztják majd egymástól.

A csapatfőnök megerősítette, hogy azért szerződtették még két évre Rosberget, mert a Hamiltonnal elmérgesedett kapcsolata ismeretében is „inkább előnyös, mint hátrányos” a viaskodó páros fenntartása. „Versenyképes autóval küzdünk a bajnoki címekért, büszke vagyok arra, hogy már négy éve bírjuk ezt” – utalt Wolff a házon belüli csetepatéra. „Ha megnézzük a történelmet, mások maximum két évig tudták fenntartani a helyzetet.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!