Vágólapra másolva!
A kétszeres világbajnoknál betelt a pohár, azt mondja, már nem is próbálja követni a folyamatosan változó szabályokat. Kifakadása után az FIA megint módosított a pályaelhagyások elbírálásán.

A szabályok folyamatos faragása mindennapos lett a Forma-1-ben az idei szezon során. Emlékezhetünk az időmérő lebonyolításával kapcsolatos fiaskóra, a rádiózás megszigorítására, majd teljes liberalizálására, vagy a legutóbbi ügyre, a pályaelhagyások megítélésére. Fernando Alonso kijelentette, ő elvesztette a fonalat a szabályváltozások sorozatában.

„Nem érdekel, feladtam” – mondta a McLaren versenyzője. „Mondják meg minden versenyen, hogy mit tegyünk! Minden futamra megváltoztatnak valamit, most meg ott tartunk, ahol körülbelül egy éve voltunk.”

Alonso kiborult az újabb szabálymódosítások miatt Forrás: DPPI media/Jean Michel Le Meur

„Azt hiszem, Spában volt, hogy bekeményítettek a rádió terén, és várták, hogy a bajnokság és a versenyek is szuperlátványosak lesznek, aztán semmi sem történt. Csak még rosszabb lett, ezért visszatáncolunk. Ugyanez a helyzet a pályaelhagyással. Tilos volt, aztán szabad, most meg ismét a háromcsapásos szabály érvényes. Az időmérő előtt megkérdezem majd, hogy mit kell tennünk, és nem vesztegetem tovább az időmet.”

Alonso jóslata beigazolódott, mert az FIA péntekről szombatra virradóan ismét megváltoztatta a pályaelhagyásokkal kapcsolatos álláspontját. Charlie Whiting versenyigazgató ragaszkodott ahhoz, hogy az 1-es kanyarban szigorúan bírálják el a pálya kiszélesítését, de a Stratégiai Munkacsoport tagjai azt akarták, hogy az FIA egyáltalán ne foglalkozzon ezzel a kérdéssel.

Ezt nem szabad Forrás: AFP/Patrik Stollarz

Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke elárulta, végül Bernie Ecclestone közbenjárását kérték. Szombatra Whiting álláspontja is kissé lazult, és új szabályozásról tájékoztatta az istállókat.

„Megfigyeltük, hogyan használják (a versenyzők) a kerékvetőket a 12-es kanyar kijáratánál, és figyelembe vettük a 12-es tegnap esti megbeszélés felvetéseit” – írta Whiting a pálfordulásról. „Úgy érezzük, hogy az 1-es kanyarban a használható pálya határának a kerékvető külső, vagyis a pályától legtávolabbi szélének kellene lennie. Ha bármelyik versenyző az autó bármely pontjával átlépi ezt a pontot, megvizsgáljuk, hogy ezáltal előnyt szerzett-e.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!